המורים הכריזו סכסוך עבודה ושר החינוך מיהר להודיע שבקרוב יחוסנו נגד הקורונה

"חיסוני צוותי ההוראה יחלו בשבוע הבא", אמר הבוקר (שלישי) שר החינוך, יואב גלנט, בראיון לכאן רשת ב'. "מי שקובע את הסדר זה משרד הבריאות. יש 200 אלף מורים ותוך יומיים אפשר לסיים את זה, אבל גם אם זה ייקח שבוע זה דבר מבורך. הכי חשוב שהם יבואו להתחסן." כך הגיב גלנט להכרזת סכסוך עבודה ביום ראשון על ידי הסתדרות המורים בדרישה לקדם את המורים בסדרי העדיפויות של החיסונים. זאת, במחאה על כך שעובדי ההוראה טרם חוסנו כנגד הקורונה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בןדויד, בשבוע שעבר בדיון שנערך בוועדת החינוך של הכנסת (צילום: הכנסת)

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בןדויד, מסרה עם ההכרזה כי "לא ייתכן שעובדי ההוראה מקריבים את עצמם בשעה שכלל אזרחי ישראל נמצאים בסגר והמדינה לא תדאג להגנה שלהם מבחינה בריאותית. אין שום סיבה לא לחסן את עובדי ההוראה". בןדוד הדגישה כי גם לפי משרד הבריאות עובדי ההוראה נמצאים בסיכון גבוה. "רק לפני כמה ימים משרד הבריאות פרסם דו"ח לפיו עובדי ההוראה נמצאים בסיכון גבוה להדבקה, בשיעור של 50 אחוזים, ביחס לאוכלוסייה הכללית". בן דוד הוסיפה ש"אם אין חיסונים לא יהיו לימודים". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה: "בןדוד צודקת אין סיבה שלא יחסנו את המורים בהקדם, ואיתם גם את כל עובדי מערכת הבריאות, העובדים הסוציאליים, המוכרים בחנויות המזון ועובדים חיוניים רבים".

גם יו"ר ארגון המורים, רן ארז, תומך בדרישה לחסן את עובדי ההוראה. לדבריו שר החינוך, יואב גלנט, "שולח את המורים לחזית ומקריב אותם על מזבח רצונו להצביע על כך שהודות לו מערכת החינוך פועלת. פנינו אליו בעבר והצענו לשלב את פתיחת מערכת החינוך עם חיסון המורים. אף הצענו שיישלחו ניידות לבתי הספר כדי לחסן את המורים ולבדוק בדיקת קורונה את התלמידים ואת כל צוותי ההוראה – וכך גם לא לטרטר אותם לקופות החולים או למרכזי החיסון".