המורים בירדן שובתים ללא הגבלת זמן; הממשלה מאיימת ב'הפעלת אמצעים מיוחדים'

ממשלת ירדן מאיימת על המורים הושבתים ב"בהפעלת אמצעים מיוחדים" כדי להספיק את השביתה ללא הגבלת זמן שהחלה ביום ראשון האחרון עם תחילת שנת הלימודים. ביום שלישי איים ראש הממשלה עומאר רזאז שיינקטו "כל הצעדים הנדרשים" כדי להפסיק את השביתה. על כך מוסרים הבוקר (חמישי) עיתוני עמאן.

בטרם פרצה השביתה, ביום חמישי שעבר נערכה הפגנת ענק של מורים בבירה עמאן אשר הסתיימה רק לאחר שאנשי הביטחון ירו לעבר המורים רימוני גז מדמיע. הפגנות נוספות נערכו במהלך השבוע, אך דובר איגוד המורים מסר כי חבריו לא ישובו ללמד עד שלא יעמדו לדין האחראים לדיכוי המחאה. "זו הייתה הפגנה שלווה וחוקית", הדגיש.

הפגנת מורים ביום שני האחרון בעמאן (צילום: סוכנות אנדלו)

יצוין שאיגוד המורים הוא מהגדולים שבממלכה וחברים בו כ-140 אלף מחנכים. השובתים דורשים להעלות את שכרם ב-50% לפחות כפי שהובטח להם לפני חמש שנים. השביתה החלה ביום ראשון לאחר שהמו"מ בין נציגי ארגוני המורים לממשלה קרס. שכר המורים לא עודכן מזה שנים רבות, שנים שבמהלכן עלה יוקר המחיה. בשנים האחרונות נערכו מספר מחאות חברתיות בירדן כתגובה לעליית יוקר המחיה ובמיוחד המזון והדלק ובסופן גניזת תכנית כלכלית ניאוליברלית מבית היוצר של קרן המטבע הבינלאומי. במאבק של ארגוני המורים בירדן בשנת 2014 הובטחה להם העלאה מדורגת של שכרם בכ-50% תוך חמש שנים אולם העלאת השכר לא מומשה.