המוקד לפליטים ולמהגרים יציין את יום המהגר 2017 בסינמטק תל אביב

המוקד לפליטים ולמהגרים יחד סינמטק תל אביב יציינו את יום המהגר 2017 בשבת 23 בדצמבר. בשעה 14:30 יוקרן הסרט "מסילה" (ישראל, 2017) של הבמאי עמיקם גולדמן. מסיל"ה היא מרכז עירוני הפועל כאגף רווחה עבור הקהילה הזרה בתל אביב. הסרט מציג תמונת מצב לחיי הקהילה הזרה בעיר, כפי שהיא משתקפת מבעד לעיני העובדות הסוציאליות במקום. דרך תיעוד העבודה היומיומית, מורכב הסרט מאותן סיטואציות – תמונות אנושיות בחיי העבודה. בתום ההקרנה שיחה עם הבמאי.

2017-12-11_202853

בשעה 17:00 יוקרן "הצד האחר של התקווה" (פינלנד / גרמניה 2017). בימוי: אקי קאוריסמקי שחקנים: שרוון חג'י, סקארי קוסמאנן, קטי אוטינן. ויקסטרום, סוכן מכירות פיני, מחליט לפתוח דף חדש בחיים. הוא מוכר את העסק, מתגרש מאשתו, גורף הון קטן במשחק פוקר ומחליט להשתמש בו כדי להגשים את חלומו ולפתוח מסעדה. חאלד, פליט סורי המגיע לפינלנד בחיפוש אחר חיים של שקט, מקווה לקבל מקלט במדינה ולמצוא את אחותו האבודה. פגישה מקרית תחבר בין שני האנשים המאוד שונים הללו ותעניק לכל אחד מהם – כמו גם לצופים – שפע של תקווה.

בתום ההקרנה ייערך דיון תחת הכותרת "שנאת זרים ככלי פוליטי" בהשתתפות: אנדה ברק, חברת צוות המוקד לפליטים ולמהגרים ועמיתה במכון להגירה ושילוב חברתי במרכז האקדמי רופין; פרופ' גליה צבר, נשיאת המרכז האקדמי רופין וד"ר הני זוביידה מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל וממייסדי הקשת הדמוקרטית המזרחית. באירוע יוצגו יצירות של נשות קולקטיב עמותת קוצ'ינטה ושל ספריית גן לוינסקי.

פרטים נוספים על האירוע:

https://www.facebook.com/events/131393780875477