המועמד הקומוניסטי בבחירות לנשיאות תוניסיה קיבל יותר מ-10% מקולות הבוחרים

באג'י קאיד אסבסי ומונסף מרזוקי, מנהיגי שתי המפלגות הגדולות בתוניסיה שהתמודדו בבחירות לנשיאות שהתקיימו אתמול (ראשון) במדינה, צפויים להתמודד בסיבוב השני של הבחירות שיתקיים בדצמבר. זאת, לאחר שלא הצליחו להשיג את מחצית כלל הקולות הנדרשים לניצחון בבחירות. עדיין לא הוכרזו על ההתוצאות הרשמיות של הבחירות, אך מסתמן כי אסבסי, מנהיג מפלגת "נידא תוניס" הניאוליברלית, הוביל על יריבו, מונסף מרזוקי, המכהן כנשיא הזמני של המדינה והשייך לאיסלאם הפוליטי – מפלגת אנהדה. כך מוסר הבוקר העיתון הצרפתי "הומניטה".

2014-11-24_200641

כרזת בחירות של החזית העממית והמועמד חממי. בפינה השמאליתעליונה של הכרזה: דמויותיהם של שלושה ממנהיגי החזית שנרצחו על ידי גורמים אסלאמיים בשנים האחרונות.

יצוין שבמקום השלישי בבחירות נבחר חמא חממי, מנהיגה הקומוניסטי של החזית העממית של השאמל העקבי. על פי התוצאות הלא סופיות והלא רשמיות, חממי קיבל יותר מ-10 אחוז מקולות הבוחרים. עם פרסום תוצאות הבחירות החלקיות, כינס חממי מסיבת עיתונאים והכריז "זו חגיגה גדולה – חגיגת הדמוקרטיה והישג לא מבוטל עבור החזית העממית שהוקמה לפני כשנתיים". עוד הצהיר כי החזית העממית לא תתמוך באף אחד מהמועמדים בסיבוב השני של הבחירות. יצוין שבבחירות שנערכו באחרונה בתוניסיה, 15 מפעילי החזית של השמאל העקבי נבחרו לפרלמנט.