המהדורה השביעית של הפסטיבל 'לבי במזרח' יפתח הערב בתל-אביב

פסטיבל "לבי במזרח" 2017 יפתח הערב (חמישי) בתלאביב. זהו הפסטיבל השביעי ובו תוכנית עשירה ומגוונת בתחומי היצירה השונים, מן הקולנוע דרך האמנות הפלסטית, הספרות, התיאטרון, המוסיקה והפיוט. מארגני הפסטיבל מסרו "אנחנו מציעות סדר יום אחר, הפתוח להכלת השונה, הרואה במגוון דרך חיים, המעריך במידה שווה את אוצרות התרבות הבאים מן המזרח והמערב". הפסטיבל שיסתיים ביום חמישי, 29 ביוני, יתקיים בתיאטרון ענבל, בסינמטק תל אביב ובבית אחותי שבדרום תלאביב.

2017-06-22_210507

מאחורי הפסטיבל עומדת קואליציית לבי במזרח. נמסר כי "הקואליציה פועלת למען העצמתה וביסוסה של התרבות המזרחית בישראל ולמתן ביטוי הולם למגוון התרבויות הפועלות במרחב התרבות והאמנות בישראל. הקואליציה פועלת כדי לחשוף את יחסי הכוח המשמרים את הריבוד האתניתרבותימעמדי במרחב התרבותי והאמנותי, כמו גם את האפליה המתמשכת כלפי תרבויות לא הגמוניות בישראל".

לקראת הפסטיבל פורסמה בשבועון "זו הדרך" האחרון המלצה לסרט הישראלי "סלאח פה זה ארץ ישראל" שיוקרן ביום רביעי, 28 ביוני, בשעה 18.45 בסינמטק ת"א במסגרת הפסטיבל. ״סלאח פה זה ארץ ישראל" של היוצרים דוד דרעי, רות יובל ודורון גלזר הופק השנה (109 דקות, עברית וערבית מרוקאית עם תרגום לעברית) בבימויו של דרעי. במרכז הסרט: סיפור הקמתן של עיירות הפיתוח בישראל, כפי שלא סופר עד היום. עדויות ופרוטוקולים חסויים חושפים לראשונה את האמת המטלטלת מאחורי חזון "פיזור האוכלוסייה", שהכתיב שלטון מפא"י בשני העשורים הראשונים לקיומה של המדינה, וחיזק את הפער המעמדי והעדתי בישראל. שהיו, בעיניהם, שווים פחות. יצוין שהסרט זכה בפרסי הבימוי והתחקיר בדוקאביב 2017.