המדינה מודה בפני בג"ץ: המתווה קרס ואין אפשרות לגרש פליטים

המדינה הודיעה אתמול (שלישי) לבג"ץ כי בהיעדר הסכם עם מדינה שלישית, גירוש הפליטים ומבקשי המקלט האפריקאים בטל. "בשלב זה לא עומדת על הפרק אפשרות לבצע הרחקה למדינה שלישית שלא מרצון", כתבה המדינה במסמך שהגישה לבית המשפט העליון.

"לפיכך, חדלו המשיבים ביום 17 באפריל מעריכת שימועים בהתאם לנוהל ההרחקה ובהתאם גם לא יינתנו לעת הזו החלטות נוספות בדבר הרחקה למדינה שלישית. החלטות ההרחקה שניתנו בטלות לפי חוות דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורימנהלי), על דעת היועץ המשפטי לממשלה". בעקבות קריסת תכנית הגירוש של ממשלת הימין מסר ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) כי "חיוני ודחוף למלא את מקום הסיסמאות הריקות בפתרונות אמתיים למבקשי המקלט ולשכונות דרום תל אביב כאחד".

2018-04-25_201329

"אין מדינה שלישית ולא תהיה מדינה שלישית!", נמסר מתנועת 'עוצרים את הגירוש'. "הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעסק בלספק לאוכלוסיית מבקשי המקלט ותושבי דרום תל אביב פתרונות אמתיים, ארוכי טווח שיפתרו את הבעיות הקשות שנוצרו לאורך השניםזריית החול בעיני הציבור חייבת להיפסק. כל שקל שנשפך על קמפיינים מסיתים ורוויי שנאה הוא שקל שצריך להיות מושקע בקליטה ופיזור של אוכלוסיית מבקשי המקלט".

את העתירה הגישו המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח בישראל, א.ס.ף, המרכז לקידום פליטים אפריקאים, רופאים לזכויות אדם בישראל וקו לעובד. "איפה שומרי הסף? בלי העתירות לבג"ץ המדינה היתה ממשיכה לגרש בכפיה ללא הסכם עם רואנדה", מסר עו"ד איתי שהגיש את העתירה. "בלי בקשה של הארגונים מבית המשפט והתראה על ביזיון מצדנו, רשות האוכלוסין היתה ממשיכה לבטל אשרות ולהוציא צווי גירוש עם תוכן שיקרי".