המגעים לאיחוד בין סיעות חד"ש ומרצ במועצת העיר חיפה עלו על שרטון

המגעים לאיחוד בין סיעות חד"ש ומרצ עלו על שרטון, ושתי הסיעות לא יתאחדו. כך פורסם אתמול (שני) במקומון "כלבו – חיפה והצפון". לאחר הבחירות עלה הרעיון לאיחוד בין מרצ בראשותו של הרב דובי חיון וחד"ש בראשותו של רג'א זעאתרה במטרה להגיע כגוש מאוחד אל המשא ומתן הקואליציוני מול צוותה ראש העיר הנבחרת עינת קליש רותם.

2018-11-13_204607

רג'א זעאתרה בעת הפגנה נגד מלחמה בעזה במרכז הכרמל (צילום: אל אתיחאד)

 

מרצ, שחתמה על הסכם עם קליש רותם עוד לפני הבחירות, זכתה במנדט אחד, ואילו חד"ש, זכתה בשני מושבים במועצת העיר. בחד"ש טוענים כי חיון ויתר על האיחוד לאחר שקיבל את הסגנות שהובטחה לו (ביחד עם תיק התרבות בעירייה).

בשיחה עם המקומון מסר זעאתרה ש"התנהלו מגעים שתכליתם היתה ללכת ביחד כגוש, אבל בסופו של דבר חיון הלך לבד. זוהי זכותו המלאה כי הוא דאג לממש את מה שהובטח לו לפני הבחירות. אנחנו שואפים לעבודה משותפת עם מרצ ועם כל מי שמחויב לקיום המשותף בין יהודים לערבים בעיר הזאת. הציבור הערבי ברובו בחר בחד"ש, ולכן זה צריך לקבל ביטוי גם בהנהלת העיר. כבר 20 שנה יש בחיפה סגן ראש עיר ערבי, ואין שום סיבה לחזור לאחור, במיוחד לאחר מערכת בחירות שנדלקו בה כמה נורות אדומות. אנחנו מקווים שמרצ וכל הסיעות במועצה יתמכו בזה".