המאבק המעמדי הגיע לתיאטרון לנוער: סיפור ההתארגנות ב'סמיילבורגר'

הפתעה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2017 שנערך בחול המועד פסח: לראשונה פורץ המאבק המעמדי אל הבימה בהצגה לנוער ולמבוגרים "סמיילבוגר".

 

2017-05-02_154432

צילום מתוך ההצגה

זה סיפורם של בני הנוער העובדים ברשת סמיילבורגר ואינם מוכנים שינצלו אותם. הם יוצאים לקרב על הקמת ועד עובדים כדי לזכות מחדש בכבודם ובזכויותיהם, אך נתקלים במנכ"ל הרשת הכריזמטי שאינו בוחל באמצעים כדי לשבור את ההתאגדות ולהפנותם זה נגד זה. ההצגה מספרת על בני נוער מאוכלוסיות מוחלשות (ערבים ויהודים) העובדים יחד ברשת המזון המהיר. במערכה להתארגנות, הם מסתייעים בסיון, עובדת לשעבר בסניף העוסקת בהקמת איגודים, ונתקלים בהתנגדות מנכ"ל הרשת אורי גפן.

במהלך ההצגה נקלעים בני הנוער לקונפליקטים כמו הרצון לעשיית צדק מול הפחד לאבד את מקום העבודה; עמידה לצד חבריהם מול שמירה על מקומם הבטוח בעבודה; קידום אישי מול סולידריות, ועוד. נמסר כי ההצגה נכתבה "בהשראת סיפורים אמיתיים", ולא צריך דמיון רב כדי להיזכר במאבק הארוך, שטרם הסתיים, להתארגנות העובדים ברשת "מקדולנדס". בהפקה של "תיאטרון הנפש" משתתפים השחקנים אלמה דישי, אסף מרון, אסף פרי, גילי בית הלחמי, בן פריד ודליק ווליניץ. כתיבה ובימוי: תום ווליניץ; עיצוב: שי אהרון; מוסיקה: עמרי דגן; תנועה: גליה פרדקין; תאורה: רותם אלרואי; וידאו: איתי וינשטוק; ועוזר במאי: בן פריד. כן, אין כאן טעות, הבמאי תום ווליניץ הוא בנו של השחקן הוותיק דליק ווליניץ.

הידיעה פורסמה בגיליון "זו הדרך" האחרון