המאבק ב'קוד האתי' של הימין במרכז הכנס השנתי של אקדמיה לשוויון

האסיפה השנתית של אקדמיה לשוויון, התארגנות השמאל של המלמדים בהשכלה הגבוהה, נערכה אמש (חמישי) בבית הספר מנשר בתלאביב. כ-150 מרצות ומרצים וסטודנטים לתארים מתקדמים, יהודים וערבים, מכל המוסדות להשכלה גבוהה, השתתפו במפגש שכלל ישיבות מליאה וסדנאות שונות. כמו כן, לקחו חלק בדיונים ישראלים המועסקים באוניברסיטאות בחו"ל.

2017-07-28_193212

חלק ממשתתפי הכנס השנתי של "אקדמיה לשוויון" שנערך אתמול בתלאביב (צילום: אקדמיה לשוויון)

בנכס הושק אתר אינטרנט מיוחד: "אקדמיה מגויסת", העוקב אחר שיתוף הפעולה של האקדמיה הישראלית עם הממסד – בייחוד עם הממסד הביטחוני ועם הכיבוש. באתר אלפי מסמכים העוסקים בנושאים אלה והמסודרים על פי עשרות מדורים שונים מ"רדיפת מרצים" ועד "אוניברסיטת אריאל". כל המסמכים נלקחו ממקורות גלויים כגון עיתונות או פרסומים של האוניברסיטאות.

במסגרת הכנס נערכו סדנאות רבות אך ברובן עלתה שאלת "הקוד האתי" שממשלת הימין מנסה להשליט על המוסדות להשכלה גבוהה – חרף התנגדותם של הממסד האקדמי וארגוני הסגל הבכיר והזוטר. על פי ההערכות, שר החינוך נפתלי בנט לא יצליח להעביר את ה'קוד האתי' המקרטיסתי המוצע. לכן, הוא ידרוש מהאוניברסיטאות לפעול נגד מרצים התומכים בחרם על ישראל בעקבות הכיבוש הנמשך זה 50 שנה או המתנגדים לכל שיתוף פעולה עם האוניברסיטה שהמפקד הצבאי בגדה הקים בהתנחלות אריאל.

בגיליון "זו הדרך" הקרוב יתפרסם דיווח נרחב על כנס אקדמיה לשוויון השנתי