הלשכה הפוליטית של מק"י: נתניהו הוא סמל השחיתות בשירות ההון וחייב ללכת הביתה

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא סמל לשחיתות השלטון בשירות חמדנותם של בעלי ההון, המבצע מדיניות קפיטליסטית חזירית. ניסיון העבר מעורר חששות באשר לתקינות הליכי החקירה, אבל ברור לכולם שנתניהו המושחת עומד בראש ממשלה מושחתת שצריכה ללכת הביתה יחד עמו", כך נאמר בהחלטות שקיבלה הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) בישיבה שנערכה ביום שישי האחרון.

2017-08-07_205949

הלשכה הפוליטית מק"י גינתה גם את העלאתו של מיזם "חילופי השטחים" עלידי נתניהו, ובכללו טרנספר של תושבי העיר אום אלפחם ואזור ואדי עארה, והעברת לשטחי הרשות הלאומית הפלסטינית. "הצעה גזענית זו היא חלק ממסע ההסתה נגד הציבור הערביפלסטיני בישראל, והדהלגיטימציה של האזרחים הערבים, של אזרחותם ושל הנהגתם. זהו גם חלק ממגמת ההידרדרות הפשיסטית היומיומית בחברה הישראלית – מגמה שמולה נדרשת אחדות שורות במאבק של הציבור הערבי ושל כל הכוחות הדמוקרטיים, ושצפויה להחריף עם התגברות החקירות, החשדות והאישומים נגד נתניהו בפרשיות השחיתות הרבות", נאמר בהחלטה.

הלשכה שבה וקבעה שיסודות השלום הצודק הם סיום הכיבוש בשטחים הכבושים משנת 1967, והקדמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית, לצד מדינת ישראל, ופתרון צודק לסוגיית הפליטים הפלסטינים. "מק"י דוחה את ההשוואה בין אזרחי אום אלפחם וואדי עארה, שהם בני המקום מימים ימימה, לבין מתנחלים בשטחים כבושים, שגורלם לסגת יחד עם הכיבוש".

בהתייחסה להתפתחויות האחרונות בסוריה ובלבנון – של שחרור שטחים משליטת ארגוני דאעש וג'בהת אלנוסרה – "הן מבטאות את כישלון המיזם של האימפריאליזם והריאקציה ושל הכוחות הסלפיסטים הפועלים בשירותם, ומוכיחות כי מאבקם של העמים הערביים נגד תכניות הריסוק והפירור נושא פרי. בקרוב יקרוס ההימור של ארה"ב ובעלי בריתה: להתיש את מדינות ועמי האזור כדי להבטיח את ההגמוניה הביטחונית ואינטרסים הכלכליים שלה. מק"י מזהירה מפני הרפתקה מלחמתית של קברניטי ישראל, שעלולה לדחוק את האזור למלחמה הרסנית עקובה מדם".

הלשכה הפוליטית מעריכה את הודעתו של החבר ח"כ ד"ר עבדאללה אבו מערוף להגיש את התפטרותו מהכנסת ביום רביעי הקרוב בליווי משלחת של הנהגת מק"י וחד"ש, ולפי החלטות המוסדות, ליישום מלא של התחייבות חד"ש להסכם הרוטציה ברשימה המשותפת.

כמו כן, הלשכה הפוליטית בירכה את עשרות מחנות הקיץ של בנק"י, שהתקיימו ומתקיימים בשבועות אלה – זהו מפעל חינוך ייחודי שבו פעילים מדי שנה מאות צעירים ואלפי ילדים, שמטפח ערכים מהפכניים בקרב הדודות הצעירים. הלשכה קוראת למחוזות ולסניפי המפלגה לתמוך במפעל חשוב זה.