הכרה עכשיו: הפגנה למען הכרת חטיפת הילדים תתקיים בקריה בתל-אביב

תחת הכותרת "הכרה עכשיו", תתקיים מחר (שני) בערב הפגנה למען הכרת חטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן בקרית הממשלה בתלאביב. ההפגנה תתחיל בשעה 18:00 בדרך בגין 125 ביוזמת עמותת עמר"ם.

2017-09-24_195947

מעמותת עמר"ם נמסר "אנחנו רואים מספר מטרות בהעלאה מחדש של הפרשה לדיון ציבורי: הענקת מקום למשפחות ולסיפוריהן, לכאב ולסבל העצום שהיה מנת חלקם וממשיך להיות מוכחש על ידי החברה הישראלית. גם היום היחס למשפחות הוא כאל 'הוזות הזיות', לעיתים אף מואשמים ההורים בנטישת ילדיהם. המשפחות, שאיבדו תקווה שהפרשה תטופל באופן ראוי והולם על ידי הממסד, המשיכו לשאת את הפצע הפתוח מבלי שיכלו לדבר בצורה לגיטימית על הטרגדיה שפקדה אותן. לכן, המטרה הראשונה והעיקרית של ערבי המודעות היא 'ריפוי קהילתי'לא לחכות להכרה ממסדית אלא לפעול מתוך הקהילה ולמען הקהילה על מנת להקל ולו במעט על הסבל של המשפחות".

עוד מבקשת העמותה: מימוש צוואת ההורים "רבים מההורים שילדיהם נעלמו והמשיכו לחפש אותם, השאירו לנו צוואה – 'אנחנו רוצים שילדינו ידעו שלא נטשנו אותם'. ידיעה זו חשובה לא רק למשפחות אלא גם לילדים המאומצים שגדלו בתחושת נטישה קשה". כמו כן, עמר"ם פועלת להגברת הלחץ ציבורי שמטרתו פתיחת הארכיונים הסגורים בפני הציבור. "אנו דורשים לאפשר לכל משפחה ולכל דורש לפתוח את התיקים הרלוונטיים על מנת להבין מה עלה בגורל ילדיהם שנעלמו, וכן נגישות מלאה לעדויות של הגורמים השונים הנוגעים בפרשה שניתנו בוועדות החקירה".

"על החברה הישראלית להכיר בפרשה כפשע פטרונות חמור, הוצאת ילדים ממשפחותיהם בכפייה ובמצג שווא מוגדרת על ידי האו"ם כג'נוסייד. על החברה הישראלית ללמוד מפרשה זו על הסכנה הטמונה בגישות גזעניות ופטרוניות, ולעשות חשבון נפש נוקב הנוגע לעבר ולהווה של החברה הישראלית", נמסר.

ההפגנה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2527145864177281