הכנס לציון 30 שנה למותו של אמיל תומא יתקיים בבית הספר האורתודוקסי בחיפה

כנס לציון 30 שנה למותו של המנהיג הקומוניסטי ד"ר אמיל תומא, שנועד להתקיים בסוף השבוע של ה-27 וה-28 בנובמבר בתיאטרון אלמידאן בחיפה, הועבר למתחם לבית הספר האורתודוקסי ערבי שברחוב יצחק שדה 32 בחיפה . זאת לאחר הודעה של העירייה בסוף השבוע שעבר, כי היא אוסרת על עריכתו באולם התיאטרון העירוני. עסאם מח'ול, מנהל המכון ע"ש אמיל תומא, שיזם את הכנס, מחה על הצעד האנטידמוקרטי. על כך מסר הבוקר (שלישי) העיתון "אל אתיחאד". המכון קרא להפגין ביום שישי בשעה 18:00, לאחר פתיחת הכנס, בפתח אלמידאן ברחוב חורי 2, כדי למחות על צעדיה האנטידמוקרטיים של העירייה.

2015-11-24_165024

עסאם מח'ול, מנהל המכון ע"ש אמיל תומא (צילום: אל אתיחאד)

בכנס שיוקדש לשאלה הפלסטינית, ישתתפו: עאדל עאמר, מזכ"ל מק"י; בסאם סאלחי, מזכ"ל מפלגת העם הפלסטיני; ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת); סמירה ח'ורי; בנימין גונן; עודה אלאשהב; תאופיק כנאענה; מוסא נסיף; פרופ' אליאס טובי; פרופ' אסעד ג'נאם; יו"ר ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית, מוחמד ברכה; העיתונאית עמירה הס ("הארץ"), העיתונאי הפלסטיני האני אלמסרי; ד"ר ג'וני עסאי (אוניברסיטת אנג'אח שבשכם), הסופר מוחמד נפאע והחוקר אסקנדר עמל.

בין דיוני הכנס: מקומו של אמיל תומא בהיסטוריה של המאבק המהפכני; אמיל תומא, הקומוניסטים ותוכנית החלוקה פתרון שתי המדינות או מדינה אחת? מושב הפתיחה ייערך בשישי, 27 בנובמבר, בשעה 19:00 והמושב השני, למחרת, יחל בשעה 11:00.