הכנסת ומשטרו של בולסונרו בברזיל חתמו על הסכם שיתוף פעולה

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) וועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים הברזילאי, בראשות בנו של שליט ברזיל הימני קיבוצי, אדוארדו בולסונרו, חתמו אתמול על הצהרה משותפת לשיתוף פעולה. זהו ההסכם הראשון הנחתם בין בית הנבחרים הברזילאי לבין כנסת ישראל וטקס החתימה התקיים במקביל בכנסת ובשגרירות ישראל בברזיל.

חברי הכנסת יחד עם הנספח הצבאי של ברזיל, אתמול, בעת החתימה על ההסכם (צילום: הכנסת)

יו"ר הכנסת, יאיר לוין, פנה לבולוסנרו בעת בטקס ואמר "לפני פחות משנה הובלת ביקור של הוועדה שלך לישראל ובו עשית דבר חשוב – פתחת לשכת סחר ברזילאית בירושלים. לא ניתן להתעלם מהכרה זו בירושלים כבירתם הנצחית של מדינת ישראל והעם היהודי, ואני מקווה שבביקורך הבא תהיה לנו הזכות לחנוך את שגרירות ברזיל כאן בירושלים. אני מבקש, במעמד זה, להודות לך אישית, על התמיכה והרגשות החמים לישראל ולעם ישראל". עוד הוא הוא שיבח את הסכמים הביטחוניים שנחתמו בעת שלטון הימין הקיצוני בשתי המדינות.

בולסונרו אמר "יחד עם אבי ואחיי, הגענו לביקור בישראל ב-2016, וגילינו מדינה נפלאה, בניגוד לכל מה שראינו עליה בתקשורת כאן בברזיל, והתאהבנו בה מאז". לדבריו "פתחנו את משרד הסחר הברזילאי בירושלים בעת שהיה לי הכבוד להוביל ביקור של הוועדה בראשותי בישראל. אני מאמין שעוד במהלך כהונת אבי נעביר את השגרירות לירושלים, אולי בחודש נובמבר". "תמיד אזכור את הגעתו של ראש הממשלה נתניהו לטקס ההשבעה של אבי, הנשיא ז'איר בולסונרו, ותמיד אזכור שממשלת ישראל עזרה לעם הברזילאי בעת קשה, ושלחה את חיילי צה"ל לסייע למשפחות הנזקקות. אני גאה להיות החותם של שיתוף הפעולה הראשון בין הפרלמנטים שלנו", הדגיש.