הכנסת אישרה: שירותים הביטחון יכולים להמשיך ולעקוב אחר האזרחים

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) סופית בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, ומעתה, השב"כ יוכל לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות תמכו בהצעה 48 לעומת 23 שהתנגדו. הצעת החוק, מבקשת להסמיך את השב"כ שיוכל לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות עד ל-20 בינואר 2021.

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) התנגדה לאישור ואמרה בדיון: "פתאום השב"כ נכנס לתמונה ואז עשרות אלפים נכנסים לבידוד, ותתפלאו לשמוע אתמול שמעתי סטטיסטיקה מאד מעניינת – 60% מהערעורים על החלטות על בידוד שהשב"כ קיבל על בסיס המעקב דרך האיכונים, מתקבלים ואנשים משוחררים מבידוד. תתארו לעצמכם כמה יש בציבור שעדיין לא מערערים על הסמכות של השב"כ ועל הידע של השב"כ, ומקבלים את הגזירה שהם צריכים להיות בבידוד".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד), אמר במליאה על הצעת החוק: "חמישה חודשים חלפו, שום אפליקציה אזרחית במדינת ההייטק. במדינה שהמציאה את ווייז ולא יודע כמה דברים באפליקציות של הייטק. במדינת ההייטק הזאת לא הצליחו להרים אפליקציה אזרחית נורמלית, אגב, יותר יעילה מזו של השב"כ. 60% מהאנשים שקיבלו הודעה לפי איכוני השב"כ שהם צריכים להיכנס לבידוד, ערערו על זה והערעור שלהם התקבל."