הכבאים מחריפים את צעדיהם הארגונים; נחתם הסכם בימק"א ירושלים

ההסתדרות הורתה לכל הכבאים להימנע מעבודה כמוקדנים מטלה אשר איננה מחויבת מתוקף תפקידם ומקצועם. יצוין כי העסקת לוחמי האש בתפקידי מוקדנים נובעת מהחלטתו המכוונת של שמחי שלא לגייס מוקדנים, בניגוד להסכם אשר הושג בעבר בין הצדדים. ההנחיה מגיעה על רקע לסכסוך העבודה ההולך ומחריף שהוכרז ברשות הכבאות, לאור ההתדרדרות החריפה ביחסי העבודה בין עובדי ארגון הכבאים להנהלת מערך הכבאות, המלווה בהתנכלויות מתמשכות מצד הנציב הכבאות וההצלה דוד שמחי.

2018-08-09_202406

הפגנת הכבאים ביום שני האחרון בקריית הממשלה בתלאביב (צילום מסך: ערוץ 10)

בנוסף לכך, כחלק מסכסוך העבודה, יקיימו הכבאים צעדים ארגוניים במסגרתם ישובשו בין היתר פעילויות הקורסים וההכשרות וכן פעילות מדור בטיחות האש ורישוי העסקים. במכתב תמיכה ששלח לאחרונה יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון ברדוד לכלל עובדי ועובדות מערך הכבאות, הביע בפניהם ברדוד דאגה עמוקה ממצבו המתדרדר של המערך וזכויות עובדיו והתריע בפני השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן ומנכ"ל משרדו משה (צ'יקו) אדרי, כי במידה שמקבלי ההחלטות לא ייקחו אחריות ויפעלו נגד התנהלותו של הנציב שמחי, וככל שהנציב ימשיך לפעול בדרכו הנוכחית, יוחרפו בהדרגה הצעדים הארגוניים.

ההסתדרות במרחב ירושלים, הנהלת ימק"א וועד העובדים חתמו השבוע על הסכם קיבוצי חדש אשר יחול על כ-180 עובדי הארגון. במתחם ימק"א ההיסטורי, הממוקם ברחוב המלך דוד בירושלים מתקיימות פעילויות תרבות וספורט בדגש על רוח השלום ושיתוף הפעולה בין שלוש הדתות. לצד זאת פועלים במקום גם גני ילדים, אולם קונצרטים ומלון. כחלק מההסכם, שתוקפו למשך שלוש שנים, נקבע כי העובדים יקבלו תוספת ותק בגובה 1% לשנה, וכן תוספת שכר של 8% שתינתן בארבע פעימות שוות לאורך תקופת ההסכם. תוספות שונות אליהן היו העובדים זכאים מכורח הסכמים קודמים – כגון תוספת משפחה, תוספת מתנות, תוספת מס בריאות ותוספת גני ילדים – יחושבו מעתה כחלק בלתי נפרד משכר העובדים.

עוד נקבע בהסכם כי החל מוותק של שנתיים תיפתח לעובדים קרן השתלמות, דמי ההבראה יהיו בגובה 110% מהתעריף של יום הבראה במגזר הציבורי והעובדים יוכלו להשתמש בחדר הכושר במתחם וייהנו מארוחות מוזלות במסעדת העובדים. בנוסף לכך קובע ההסכם כי תקופת ההעסקה למתן מעמד של קביעות תהיה לכל היותר 12 חודשי עבודה. כמו כן, הוא כולל מנגנון פיטורים הוגן ושקוף הנותן משקל לדעתו של ועד העובדים.