הכבאים מחריפים את העיצומים: הפסיקו אימונים, הדרכות ותרגילים

לוחמי האש במחוז חוף, ובהם כבאי תחנת חיפה, יפסיקו לאבטח מעתה ועד להודעה חדשה אירועים המוניים כמו משחקי כדורגל והופעות שבהם נדרשת נוכחות של רכב כיבויכך מסר למקומון "כלבו – חיפה והצפון" יו"ר ועד העובדים בתחנת חיפה ובמחוז חוף בשירותי כבאות והצלה רס"ר אורן לרפלד, שמכהן גם כדובר הוועד הארצי של הכבאים. לרפלד הוסיף: "מעתה לא נצא לאבטח אירועים רבי קהל בכל רחבי המחוז, ולמעשה בכל הארץ. גם אם מדונה תגיע עכשיו לאצטדיון העירוני לא נשלח לשם כבאית".

2018-08-25_170436

הפגנת לוחמי האש ברמת אפעל, ביום שני האחרון (צילום: ארגון הכבאים)

לדברי לרפלד, זהו המשכו של סכסוך העבודה שעליו הכריז לאחרונה ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף – הארגון שמייצג את העובדים ואת הכבאים בשירותי הכבאות וההצלה – בעקבות העימות המתמשך עם נציב כבאות והצלה, דוד שמחי.

יצוין שהעיצומים שנוקט הוועד אושרו על ידי ההסתדרות. הכבאים מתכוונים גם להפסיק את האימונים, את התרגילים ואת ההדרכות. הוועד הודיע כי הכבאים והעובדים במחוז, אשר כולל בין השאר את תחנות חיפה, עכו, זבולון וחדרה, יחרימו גם את טקס הרמת הכוסית לכבוד ראש השנה. "מדובר בהנחיה ארצית של בר דוד", הבהיר לרפלד, "גם אם צוות מטה המחוז יגיע לתחנות כדי להשתתף בטקס, העובדים והלוחמים לא יהיו שם".

במכתב ששלח בר דוד ללוחמי האש ולעובדי שירותי כבאות והצלה בעניין החרמת הטקס נכתב: "לצערנו, השנה בניגוד לשנים קודמות לא נשתתף בטקסים, לא במישרין ולא בעקיפין. כידוע לכולכם, אנו מצויים בימים אלה בסכסוך עבודה קשה וחריף מול נציב הכבאות דדי שמחי, ואין זה זמן לחגיגות. אנו בעיצומם של מערכה ומאבק על זכויותיהם הבסיסיות של לוחמי ועובדי הכבאות וההצלה".

בר דוד טען כי הובא לידיעתו "שהנציב בעצמו וקצינים מטעמו כופים על לוחמים ועל עובדים להגיע לטקסי הרמת כוסית ואף מאיימים מפורשות על עובדים שלא יגיעו". בעניין זה מדגיש בר דוד כי "על כל עובד שיאוים בנושא זה ובכל נושא אחר לפנות מיידית לנציגי ארגון העובדים ולדווח על כך, ואנו נפעל בהתאם".