הישג לחד"ש: יו"ר הבית היהודי בחיפה חזר בו מרישום סוחרים יהודים בשוק

יו"ר סיעת הבית היהודי בחיפה יואב רמתי חזר בו ביום רביעי מהיוזמה לקדם רשימה של סוחרים יהודים בשוק, שאותה העלה בקמפיין הבחירות למועצת העיר. בדיון שנערך בוועדת הבחירות בחיפה בעקבות תלונה של סיעת חד"ש על היוזמה הגזענית, הסביר נציג הבית היהודי אברהם קפלן כי הרעיון "לא כוון נגד ערבים, אלא נועד לסייע לסוחרים יהודים", והביע התנצלות. בעקבות הדברים, משכה סיעת חד"ש את התלונה.

2018-10-14_200155

"שבת אדומה" בוואדי ניסנאס (צילום: חד"ש חיפה)

יו"ר חד"ש בחיפה ומועמד החזית למועצת העיר, רג'א זעאתרה, אמר בדיון כי הוא רואה בהתבטאות "חלק מגל ימניקיצוני וגזעני ששוטף את כל הארץ". "אני חושב שכל אדם חיפאי הזדעזע לשמוע על היוזמה של מר רמתי לסמן סוחרים לפי גזע, לאום ודת בשוק תלפיות. מדובר ביוזמה גזענית. כנראה שמישהו שכח את ההיסטוריה", אמר. "השאלה אם אנחנו רוצים לשמור על חיפה כעיר של חיים משותפים? אפילו אנשי הימין מתגאים שחיים ביחד פה ערבים ויהודים. זה מכנה משותף ששומר על המרקם החברתי הכל כך מיוחד בחיפה. מה הצעד הבאה? קרונות נפרדים בכרמלית? נגיד למאושפז אל תקבל זריקה מאחות ערבייה? אני רואה את זה כסכנה, חלק מגל קיצוני ששוטף את כל הארץ. חיפה מראה איך אפשר למרות הכל לחיות ביחד".

יצוין שאתמול (שבת) נערכה פעולת הסברה נרחבת בשכונת וואדי ניסנאס של פעילי חד"ש כדי לקדם את מועמדיה בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו ב-30 באוקטובר. ממטה חד"ש בעיר נמסר לקראת הפעולה: "צועדים יחד גברים ונשים, צעירים, מבוגרים וילדים, יהודים וערבים!".