הישג להסתדרות המורים: שכר חודש מרץ וחופשת פסח ישולם במלואו; גם המרצים יקבלו את שכרם

שכר חודש מרץ וחופשת פסח ישולם במלואו, כך מסרה אמש (רביעי) יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. "מאז החלטת ראש הממשלה בדבר סגירת מוסדות החינוך בעקבות משבר הקורונה עמדנו על עמדתנו כי עבודה מהבית נעשית תמורת תשלום שכר מלא. נאבקנו נגד דרישת האוצר להחזיר 16 ימים והצלחנו", הוסיפה.

שר האוצר, משה כחלון ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד (צילום: הסתדרות המורים)

באיגרת לחבריה, כתבה בן דוד "משרד החינוך הוא זה שהנחה אתכם לעבוד מהבית. ואתם, כציבור מסור וחדור תחושת אחריות לילדי ישראל, נעתרתם לכל משימה שהטילו עליכם. לכן, לא היתה שום סיבה שלא תקבלו שכר על עבודתכם. ואכן, היום הגענו להסכמות עם משרד האוצר, המשקפות במלואן את העיקרון הזה". ההסכמות גובשו לאחר שמשרד האוצר והחינוך הודיעו כי החל מהבוקר (חמישי) הם לא יחייבו את עובדי ההוראה לעבוד מהבית.

ההסכם קובע כי עבור הימים שבהם עבדתם ועד היום כולל, ישולם לכם שכר מלא ולא יקוזזו בגינם ימי חופשה. על פי ההסדר, עובדי ההוראה יעבדו על חשבון ימי חופשה, לאחר שיסתיים המשבר, רק עבור הימים שבהם לא עבדו מהבית. אם המשבר יסתיים עד ל"ג בעומר, יוחזרו 10 ימי חופשה לפי הפירוט הבא: יום אחד חופשת ל"ג בעומר ו 9 ימים נוספים החל מה 1 ביולי ולחטיבות הביניים החל מה 21 ביוני. אם המשבר לא יסתיים עד ל"ג בעומר, גני הילדים ובתי"ס היסודיים יחזירו 9 ימי חופשה החל מ 1 ביולי, מורי חט"ב יעבדו החל מה-21 ביוני ועוד יומיים נוספים אסרו חג בשנת הלימודים הבאה תשפ"א.

יצוין שאתמול נחתם הסכם נוסף של ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"א) עם ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות. על פי ההסכם המרצים בסגל הבכיר התחייבו להמשיך וללמד לימודי מרחוק ויקבלו את שכרם כמקובל עד לסוף משבר הקורונה.

עוד על מאבק המורים לתשלום שכר מלא בעת משבר הקורונה, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/03/G12_2020.pdf