הישגים בתום השביתה של האחיות; השביתה בקמהדע נכנסת לשבוע השלישי

יו"ר ארגון האחיות והאחים, אילנה כהן הודיעה אמש (שלישי) סמוך לחצות שהסתיימה השביתה שהחלה בשעות הבוקר המוקדמות. זאת אחרי שהסתדרות האחיות חתמה על הסכם רשמי עם משרדי הבריאות והאוצר בהתאם להבנות שהתקיימו ביניהם במהלך הדיונים לסיום השביתה.

הצדדים חתמו מסמך שיוביל ליישום מלא של כל 60 המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות ככתבם וכלשונם שרובם יבוצעו לא יאוחר מסוף דצמבר 2018. מהסתדרות האחיות נמסר כי "ההסכם שנחתם הוא הישג משמעותי חשוב להבראת מערכת הבריאות מחיידק האלימות".

2018-08-08_195953

עצרות הזדהות בעקבות הרצח בו קיפחה חייה האחות טובה קררו ז״ל בבתי החולים של הדסה בירושלים (צילום: בית חולים הדסה)


בין ההמלצות שאושרו: תוספת מאה תקנים במקומות הקריטיים – לפסיכיאטריה, המטואונקולוגיה ילדים וטיפות חלבהקמת ועדה פריטטית לעדכון התקינה החדשה בחדרי המיון בבתי החולים. בנוסףסוכם על מתווה להקצאתן של כאלפיים מיטות כללי, גריאטריה, שיקום ופסיכיאטריהסוכם כי על כי כל נוהל המתהווה במשרד הבריאות, ויש לו נגיעה לאחיות, יתקיים דיון עם הסתדרות האחים והאחיות בישראל. כמו כן בשבוע הבא תתקיים פגישה עם המשנה ליועמ"ש עו"ד רן ניזרי באשר ליישום חקיקה והחמרת הענישה כנגד תקיפות של צוותים רפואיים ועובדי מערכת הבריאות.

"כמו תמיד האחיות במדינת ישראל הן נושאות הדגל המובילות את השינוי במערכת הבריאות הציבורית עבורנו ולמען הצוותים הרפואיים עובדי מערכת הבריאות ואזרחי ישראל. החלטנו לשים קץ לאלימות ולהקל על עומסים הקשים במערכת הבריאות וכך עשינו", אמרה כהן, "עמדנו על כך שכל המלצות הוועדה ייושמו ככתבם וכלשונם עד לסוף השנה כמו גם מתן מענה ראשוני לעומסים הקריטיים והקמת ועדה ליישום תקינה חדשה חדרי המיון".

השביתה במפעל קמהדע, שמייצר את כל מוצריה, נכנסת לשבוע השלישי. השביתה נסובה סביב תנאי השכר של העובדים. המפעל מושבת מזה 17 יום ו-250 העובדים אינם מקבלים שכר. החברה מסרה בעבר כי היא נערכת לשביתה עם מלאי מספיק. הדרישות לתוספות שכר באות על רקע הגידול המהיר ברווחים ואי שיתוף העובדים בפירות עמלם.

חברת התרופות קמהדע, שליד קיבוץ בית קמה שבצפון הנגב, פרסמה אתמול את הדוחות לרבעון השני של 2018, שבו רשמה גידול של 4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עמדו על 33.8 מיליון דולר, וההכנסה החצי שנתית עמדה על 51.3 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה. גם בשנה שעברה, גדל קצב ההכנסות של קמהדע ברבעונים השלישי והרביעי.