הימין הוא אותו ימין: שקד מציעה לאסור שביתות ולאפשר פועלם של שוברי שביתה

יושבתראש רשימת הימין המאוחד, איילת שקד, ושרת המשפטים לשעבר מציעה לאסור שביתות בחוק ואף לאפשר פועלים של שוברי שביתה בעת הצורך. כך היא כתבה היום (שני) בטור מיוחד המתפרסם ביומון "גלובס". הטור נפתח במילים: "לא קל היה לישראל להפוך ממדינת ההסתדרות לאומת הסטארטאפ. במאמצים לא פשוטים, החליפה בתחומים רבים כלכלה גמישה וחדשנית את הכלכלה המתוכננת, והכישרון והחריצות החליפו את הפנקס האדום. הרבה השתנה אבל לא מספיק".

לדבריה " אומת הסטארטאפ מוחזקת בידי הוועדים הגדולים שידם אוחזת בשאלטרים. בשנים האחרונות ועדי עובדים שיבשו את העבודה ברשויות ומשרדי הממשלה, בנמלים, בחברת החשמל, ברכבת ישראל, במכון התקנים, ברשות שדות התעופה, במשרד הביטחון ובמקומות רגישים נוספים. חלק מהשביתות כוונו במפורש נגד המדינה כריבון המקדם רפורמה במשק לטובת הציבור ולא כמעסיק בחברה ממשלתית מסוימת". כך היא מתארת את המאבק בהפרטות הניאוליברליות שקודמו ממשלות הימין בעשורים האחרונים.

עוד היא שוללת את האפשרות של העובדים להשפיע, באמצעות מאבקם, על עיצוב החברה והכלכלה: "חירות השביתה גם לא אמורה להיות מכוונת כנגד כל שינוי או החלטה עניינית של ההנהלה שלא נראית לוועד. ההנהלה שם בשביל לנהל והוועד שם כדי לדאוג לעובדים. לבסוף, הסכמים צריך לכבד ואת המחלוקות יש לברר במוסדות המתאימים, ולא בשביתות פרועות ובלתיחוקיות כפי שראינו לאחרונה ברכבת ישראל." יצוין שברכבת ישראל לא התחוללו שביתות "פרועות ובלתיחוקיות". עוד היא מציעה שקד "מתן אפשרות להעסקת ממלאימקום לשובתים ובוררות חובה בשירותים הגיע הזמן להנהיגם בישראל.