"הילודה בעזה – כמו חולדות": תלונה ועצומה נגד פרופ' בטכניון

סטודנטים פעילי חד"ש בטכניון פרסמו עצומה נגד פרופ' יצחק (צחי) בירק, מרצה בכיר בפקולטה להנדסת חשמל במוסד החיפאי להשכלה גבוהה, בעקבות דברים שפרסם ברשתות החברתיות על ילדי עזה. בנוסף, הגישו הסטודנטים תלונה במשטרה נגד המרצה וקראו "להעמיד אותו לדין על הסתה לאלימות וגזענות".

2019-05-19_191651

ילדים ברצועת עזה (צילום: גישה)

בפוסט ובציוץ שהובילו לסערה, טען פרופ' בירק בין היתר כי "בעיית עזה היא התפוצצות אוכלוסין" בשל ילודה "ברמה של חולדות" וכי הפתרון צריך להתייחס לשירותי הבריאות והמזון שמספק האו"ם שמונע "את תמותת התינוקות הגבוהה כמו באפריקה ואצל חיות". בפוסט נוסף שהעלה שבועיים לאחר מכן טען המרצה כי הסיוע ההומניטרי "מונע מהטבע לאזן ילודת יתר בתמותת תינוקות".

בחד"ש אמרו כי "בחודש האחרון, ובצל גל ההסלמה בדרום, פרסם פרופ' בירק סדרת פרסומים ברשתות החברתיות שכללו הסתה בוטה לאלימות ושיח גזעני ופוגעני כלפי ערבים, חרדים ופלסטינים תושבי רצועת עזה". עוד נטען כי "בנוסף להסתה נגד תושבי עזה, אותו מרצה, בפוסט שהעלה מאוחר יותר לחשבון הפייסבוק שלו, טען כי יש להסתכל במראה כי 'אצלנו מתחולל אותו הדבר אצל החרדים והבדואים בדרום. גם הפתרונות דומים'".

עוד נמסר מחד"ש כי "דבריו של פרופ' בירק מהווים עליית מדרגה מסוכנת בשיח הגזעני במדינה תוך כדי הסתה לאלימות. שיח זה מתאים לתקופות אפלות בשנות ה-40 של המאה הקודמת ואינו נכנס בשום פנים ואופן בגבולות השיח הלגיטימי והזכות להתבטאות חופשית". לסיום כתבו: "אנו החתומים למטה, סטודנטים וסטודנטיות, ערבים ויהודים הלומדים בטכניון, מבקשים לעצור לאלתר פרסום אותן אמירות מסוכנות ולהעמיד לדין את אותו מרצה בגין הסתה לאלימות וגזענות".