היו הבטחות? שר הרווחה שמולי הצביע נגד השוואת קצבת הנכות לשכר מינימום

הצעה להעלאת קצבת הנכות נדחתה אתמול (רביעי) בהצבעה בכנסת, כש-37 התנגדו ורק 35 תמכו. בין המתנגדים – שר הרווחה איציק שמולי, ממפלגת העבודה. זאת, אחרי שהתבטא רבות מהאופוזיציה ובמשך שנים למען זכויות הנכים.

הצעת החוק עלתה ברקע העיכוב בהעלאת הקצבאות, בהתאם למתווה שאושר בממשלה בשנת 2018. הקצבה היתה אמורה לגדול בארבע פעימות עד ל-3,700 שקלים, אך הפעימה השלישית טרם יושמה ולכן הקצבה עומדת כיום על כ-3,300 שקלים.

בדיון בכנסת שעסק בהשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום בשנת 2017, שהיה שמולי אחד מיוזמיו, הוא אמר כי "הממשלה פשוט מתעללת בנכים, היא מטרטרת אותם, היא משפילה אותם, היא מבזה אותה ומשקרת להם". היא ביקר את מדיניות הממשלה, ואמר כי "היא מניחה מתווה אחר מתווה אחר מתווה על השולחן ונסוגה מהם". ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) מתומכי ההצמדה של הקצבה לשכר המינימום, הגיב על הפלת חוק השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום. "אפילו תחת ממשלה כזו, זכורים לי מעט מאוד רגעי שפל כאלה. כל חברי קואליציית קורונה חייבים להתבייש בעצמם היום, בהחלטה לרמוס ולהרעיב את ציבור הנכים", אמר.

יצוין שארגוני הנכים ישובו להפגין למען מימוש זכויותיהם בעוד כשבועיים והם קוראים להשתתף בהפגנה שתתקיים ביום שני, 27 ביולי, בשעה 18:00, בצומת הרחובות קלפן ובגין בתלאביב.