היועמ"ש לבג"ץ: אך אין עילה למנוע מד"ר כסיף להתמודד בבחירות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (שלישי) לבג"ץ כי אין מניעה שד"ר עופר כסיף, המועמד מטעם מפלגת חד"ש, יתמודד בבחירות. בהודעת היועמ"ש הודגש כי הוא ופרקליט המדינה מסתייגים מ"אמירותיו השנויות במחלוקת של כסיף, "ובכלל זה מהאמירות המתייחסות לחיילי צה"ל. עם זאת, לפי הודעת היועמ"ש, "לא הצטברה 'מסה ראייתית קריטית' המתחייבת לשם פסילתו".

2019-03-12_204438

בשבוע שעבר פסלה ועדת הבחירות המרכזית את מועמד חד"ש מלהתמודד בבחירות, ומחר בבוקר ידון בג"ץ בעתירה נגד הפסילה. העילות לפסילות היו שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית, ובמקרה של רע"םבל"ד גם תמיכה בטרור. מנדלבליט כבר החווה את דעתו השלילית על הפסילה בפני הוועדה, ואמר כי כסיף הבהיר שהוא נגד כל סוג של אלימות וכי הוא אינו שולל באופן מוחלט את קיומה של מדינת ישראל, אלא הביע את עמדתו בנוגע לאופייה הנוכחי.

מחד"ש נמסר ש"בניגוד לשקרים שהימין מפיץ, שהתקבלו בוועדת הבחירות שאישרה להכהניטיסים להתמודד, עופר כסיף נפסל כי הוא מציג קול ברור ולא מתפשר נגד הכיבוש והאפרטהייד. עופר כסיף נפסל כי הוא מסרב לשתף פעולה עם הנרטיב השקרי של הכיבוש הנאור והצבא המוסרי. הוא נפסל כי הוא לוקח חלק במאבק משותף יהודיערבי. החתירה המשותפת הזאת לשלום ולשוויון, לכך שישראל אכן תהיה מדינת השייכת לכלל אזרחיה, היא מה שמאתגר ומפחיד את מדיניות השנאה והשיסוי של הימין. לכן עופר כסיף נפסל. לכן כל מי שעומד לצד התקווה לחיים שוויוניים וצודקים בארץ הזו צריך להיאבק בפסילה שלו ולמען התמודדותו בבחירות לכנסת ה-21".