הטלוויזיה החברתית זכתה במקום הראשון בתחרות סרטונים

הטלוויזיה החברתית זכתה השבוע במקום הראשון בתחרות סרטונים בני שתי דקות שהופקה עלידי האגודה לתקשורת קהילתית וערוץ 98. הסרטון "האמא של מבקשי המקלט" זכה בפרס מבין כ-50 סרטונים שהוגשו לתחרות והוא מספר בשתי דקות את הירתמותה של סיגל קוק אביבי – למאבקם של מבקשי המקלט.

2018-05-10_204313

סיגל קוק אביבי (צילום מסך: יוטיוב)

סיגל קוק אביבי עבדה כמתכנתת ועמדה להקים עסק של גישור במשפחה, אך ברגע אחד היא עזבה הכל והפנתה את כל מרצה ומשאביה למאבק על צביונה המוסרי של החברה הישראלית. המטרה לבלום את גירוש מבקשי המקלט האפריקאים, שהגיעו לישראל ולאפשר להם להתארח כאן עד אשר יוכלו לחזור למדינתם בביטחון.

היא החלה בהדרכות עברית למבקשי המקלט ובתוך זמן קצר מצאה את עצמה מגיעה אחת לשבוע למתקן חולות, שקועה במאבק יום יומי להכרה במבקשי המקלט כפליטים ובשיפור חייהם. לאחר שארגוני זכויות האדם כמעט והרימו ידיים בהתמודדות מול הממשלה ובג"ץ שהכשיר את הגירוש למדינה שלישית רואנדה, הובילה סיגל עתירה לבג"ץ יחד עם עוד 119 אזרחים ואזרחיות. במארס האחרון הורה בג"ץ לממשלה להקפיא את תהליך הגירוש בעקבות אותה עתירה.

הסרטון הקצר, הוגש במרץ 2018 לתחרות הסרטונים "70 סיבות טובות" של האגודה הישראלית לתקשורת קהילתית וערוץ 98, במטרה להציג דמות ייחודית מעוררת השראה, המקדמת את תיקון החברה בה אנו חיים.

הסרטון שזכה בפרס:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=s3Q1_uTQh-s