החרפת סכסוך העבודה בשע"מ של רשות מסים: העובדים פתחו בשביתה

החרפה בסכסוך העבודה שהוכרז בשע"מ, (שירות עיבודים ממוכנים) זרוע המחשוב של רשות המסים: העובדים פתחו הבוקר בשביתה – יום לפני סוף שנת המס. בהודעה שהפיץ יו"ר הוועד, דורון דודו, השבוע לעובדי הרשות נכתב כי אנשי שע"מ הפסיקו לטפל בתקלות במחשבי הארגון ולא מאפשרים כניסת יועצים שמייצגים את הנישומים. כמו כן, הוועד הציב להנהלת הרשות ולמנכ"ל, ערן יעקב (שהוא כעת גם מ"מ מנכ"ל משרד האוצר) אולטימטום שלפיו אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן, לא תתאפשר כניסת עובדים למתחם של הרשות בירושלים.

יו"ר ועד עובדי שע"מ, דורון דודו (צילום: ועד עובדים)

 

"מזה תקופה שאנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן מול הרשות והאוצר. לצערנו, המשא ומתן לא מתקדם כפי שציפינו", כתב דודו. הוא פירט את עיקרי המחלוקת עם ההנהלה: נושא הקידומים והתקינה, שהובטחו לפני כשנתיים לעובדי מרכז התמיכה הטכנאים – טרם סודר. כמו כן, יש מחלוקת לגבי עובדים במסגרת פעילות שנקראת החממה. יו"ר הוועד הורה להקפיא את עבודתם, על אף שבמהלך המשא ומתן הוא אפשר לחלק מהעובדים לעבוד.

עוד כתב דודו: "אנחנו עדים באחרונה לניסיונות של הרשות לבצע פרויקטים מחוץ לשע"מ, ואנחנו רואים בזאת דריסת רגל שלה בפעילות של העובדים. כמו כן, קיימת מגמה להביא למשרות בכירות – מנהלי אגף וסמנכ"ל – עובדים מחוץ לארגון, כאשר בשע"מ נמצאים עובדים מוכשרים באופן שלא יסולא בפז". טענה נוספת של הוועד היא שמשרד האוצר מסרב לאשר לשע"מ תקנים חדשים של מנהלים בכירים – מה שהוא כן עשה במכס.