החל קמפיין גיוס משאבים מקוון להפקת הסרט התיעודי 'משפט הבנקאים'

קמפיין גיוס משאבים מקוון להפקת הסרט התיעודי 'משפט הבנקאים' החל בימים האחרונים. מאות כבר תרמו לגיוס הסכום הנדרש כדי להשלים את הפקת הסרט, כרבע מיליון שקל. במאי הקולנוע אליאב לילטי סיפר ש"משתוקק לביים את הסרט מזה שנים". לדבריו "פגשתי את עו"ד ברק כהן בתקופה אולי הקשה בחייו, בשיאו של המאבק נגד צמרת ראשי הבנקים, נרדף על ידי משטרת ישראל, הבנקים ושלוחיהם, נתון למעקבים צמודים, חשוף למלכודות שגורמים שונים ניסו לטמון לו. כבר חמש שנים שאני מצלם ומתעד את הפעילות של ברק וחבריו, פעילי 'באים לבנקאים' ואני רוצה  להסביר למה תמיכה בסרט שאנחנו יוצרים מכל אלפי שעות המאבק הזה היא מעשה אקטיביסטי חשוב במיוחד".

קציני משטרה נגד עו"ד ברק כהן (צילום: אליאב לילטי)

בינואר לפני שנתיים החל "משפט הבנקאים" ולדברי לילטי "החלטת המדינה להגיש כתב אישום כנגד פעילי 'באים לבנקאים' נתנה לי הזדמנות פז לתעד משפט שכמותו אולי לא היה בארץ עד כה, בגלל מעולם לא ניצבו כל ראשי המערכת הבנקאית מול פשוטי עם לעימות משפטי ראש בראש. כמו כן, באף הליך משפטי לא נידונו במקביל היקף חופש הביטוי הפוליטי; הלאומיות האתנית; הדיכוי הכלכלי; יחסי הוןשררה; יחסי הוןתקשורת; יחסי הוןמשטרה; יחסי הוןצבא; יחסי הוןאקדמיה".

הבמאי הדגיש ש"מעולם לא נתנו הבנקאים הבכירים באולם פתוח דין וחשבון על הליכי הגבייה הדורסניים, על שכר הבכירים, על הפשעים שהודו בהם בארה"ב, על תאוות הבצע, על יחס האשראי המיוחד לבעלי הכוח. דין וחשבון כבני אדם ולא כבנק או כתאגיד. רדיפה פוליטית קיימת מאז ומעולם, אך לראות אותה שחור על גבי לבן, במסמכים של הפרקליטות והמשטרה, זה הייחוד במקרה זה. את כל שאירע במשפט הבנקאים הציבור צריך לדעת ולהכיר".

לתרומה מקוונת להשלמת הסרט:

https://headstart.co.il/project/55571#utm_source=mailing_list_08_01&utm_medium=mail&utm_campaign=HS_Bankers%20trial_55571