החל היישום של חוק הלאום: 11 תושבי סח'נין נפצעו בעת הריסת בית

11 בני אדם נפצעו, בהם שניים באורח בינוני, בעימותים שפרצו הבוקר (שני) בסכנין על רקע הריסת בניין שלדברי המשטרה נבנה ללא היתר. במקום התעמתו מאות בני אדם עם כוחות המשטרה, שהגיעו להרוס בניין בן שתי קומות. לאחר הריסת המבנה עזבו השוטרים את המקום, והמפגינים מסרו כי בכוונתם לסייע להקים אותו מחדש. מהמשטרה נמסר כי שני בני אדם נעצרו.

2018-07-24_081521

תושבים ליד הבית שנהרס הבוקר בסחנין (צילום: עיריית סחנין)

שני הפצועים באורח בינוני, גבר בשנות ה-40 לחייו השניים וגבר כבן 70, הועברו במסוק לבית החולים רמב"ם. בהודעת המרכז הרפואי נמסר כי השניים בהכרה וסובלים מפגיעה בראשם. בנוסף להם, שלושה פצועים באורח קל, בני 23, 29 ו-55, הועברו למרכז הרפואי הגליל בנהריה. שישה פצועים נוספים טופלו בשטח בידי צוותים של טיפול נמרץ חיאן ושל מד"א.

בעקבות העימותים הודיעה עיריית סחנין קיימה ישיבת חירום בשעות הצהריים, בה הוחלט להקים מחדש את הבית שנהרסלקראת ישיבה מסר ראש העירייה, מאזן גנאים, העומד בראש ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות: "הריסת הבית היום בסח'נין הינה תחילת היישום המעשי של חוק הלאום הגזעני. במקום שהמדינה תשלח ליישובים הערבים מתכננים להרחבת ואישור תוכניות המתאר היא שולחת את הדחפורים וכוחות המשטרה שהתנהלה באלימות ופראות כלפי ההמונים שבאו למחות נגד הריסת הבית. עשינו כל המאמצים למען הסדרת הבית, תחילה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ועד לצמרת המשטרה ומשרד נשיא המדינה, אבל לצערנו, מדיניות הממשלה הגזענית ואטימות הלב שלה כלפי בעיית הדיור בחברה הערבית לא השאירו מקום להידברות. כמו שעמדנו ליד בעל הבית נמשיך לעמוד, והיום בישיבה הדחופה של מועצת העיר והוועדה העממית בסכנין נבחן את הדרכים לכך. אני מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים, ודורש מהמשטרה לשחרר לאלתר את כל העצורים".

יצוין כי הריסת הבית הבוקר מצטרפת להריסות שבוצעו בחודש האחרון באום אלפחם, קלנסווה, ג'לג'וליה ורמלה, וכי הדבר מצביע על מגמה של הגברת הריסת בתים ביישובים הערביים.