החלטות הישיבה של הוועד המרכזי של מק"י: להגביר המאבק לסיום הכיבוש!

המושב ה-10 של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) התקיים בשבת האחרונה, 22 ביולי, בחיפה. מזכ"ל המפלגה עאדל עאמר הגיש דו"ח פוליטי וחבר הלשכה הפוליטית, עיסאם מח'ול, ניהל את המושב. הוועד המרכזי קיבל ההחלטות הבאות:

2017-07-26_205619

כוחות משטרה ומשמר הגבול מפזרים מפגינים פלסטינים בוואדי ג'וז, במזרח ירושלים, 21 ביולי 2017 (צילום: אקטיבסטליס)

1. מק"י מחזקת את ידיהם של המוני העם הפלסטיני בירושלים המזרחית הכבושה, ואת המוני העם הפלסטיני בכלל שיצאו בגבורה להתנגד התנגדות עממית ולהדיפת הפרובוקציות של הכיבוש בעירם והפגיעה במעמדו של מסגד אלאקצא והריבונות הפלסטינית עליו. מק"י מברכת על חזרת המוני העם הפלסטיני לרחובות כדי להיות שותפים בהתנגדות עממית דמוקרטית הרחבה נגד הכיבוש.

2. מק"י קובעת שממשלת הכיבוש והמתנחלים, ע"י הפרובוקציות והתוקפנות שהיא מנהלת באופן שיטתי בירושלים המזרחית הכבושה ובמסגד אלאקצא, ובמיוחד בשבועות האחרונים, נושאת במלוא האחריות להתנגשויות הדמים מול העם הפלסטיני. הוועד המרכזי של מק"י מדגיש שממשלת נתניהו שמה לה למטרה להעביר את הסכסוך הפלסטיניישראלי מהמישור המדיני והלאומי, לאחר 50 שנות כיבוש מתמשך, למישור הדתי משיחיפנאטי, מהמישור של מאבק לעצמאות ושחרור לאומי של העם הפלסטיני, למלחמת דת חשוכה; בהשראת המתרחש במדינות האזור בעידודם של ארה"ב וישראל הדוגלות בפירוק מדינות ופירור העמים.

3. המשטרים הריאקציוניים הערביים שמתיימרים להגן על המקומות הקדושים, זוחלים להקמת ברית תוקפנית עם ממשלת ישראל בשירות תכניות ההגמוניה האמריקאית באזור. הוכח לא רק שברית זו מעולם לא שירתה ולעולם לא תשרת את האינטרסים של העמים אלא אף מעודדת את הכיבוש הישראלי לפגוע בעם הפלסטיני ובזכויותיו.

4. מק"י חוזרת ומדגישה שלא ייתכן להמשיך בכיבוש ללא התנגדות לכיבוש. מק"י מזכירה לדעת הקהל שהחוק הבינלאומי מכיר בזכותו הלגיטימית של כל עם הנמצא תחת כיבוש להתנגד לכיבוש בכל האמצעים הלגיטימיים שמשרתים את מאבקו הצודק.

5. מק"י מברכת את עשרות הצעירות והצעירים היהודים והערבים סרבני הגיוס בצבא הכיבוש, שישבו ויושבים בכלא הצבאי מטעמים של אידיאולוגיה ומטעמי מצפון ומתוך סירוב לשרת בשטחים הפלסטיניים הכבושים לרבות בירושלים המזרחית. זו היא קבוצה של אמיצים ואמיצות שמנהלות ומנהלים מאבק הרואי ומשלמים מחיר עבור מימוש עקרונותיהם ובסירובם תורמים את תרומתם למאבק לסיום הכיבוש, לשלום ולדמוקרטיה.

6. מק"י חוזרת ומדגישה שהאזרחים הערביםפלסטינים בישראל יחד עם הכוחות המתקדמים היהודים הם חלק מהמאבק המתמשך לסיום הכיבוש הישראלי בשטחים שנכבשו ביוני 1967, והם תומכים במאבקו של העם הפלסטיני לשחרור לאומי, לעצמאות אמת ולהקמת מדינתו הריבונית לצד מדינת ישראל. בחירתו האסטרטגית ההיסטורית של הציבור הערבי בישראל שעוצבה בהנהגתם של מק"י וחד"ש במשך עשרות שנים, היא המאבק העממי, באמצעים מדיניים ועל בסיס של אחדות המאבק.

7. מק"י קוראת לכוחות השלום היהודים והערבים בישראל ולכוחות השלום בעולם, להגביר את המאבק לסיום הכיבוש ומפעל ההתנחלויות בכל השטחים הכבושים, לרבות בירושלים המזרחית בירתה של המדינה הפלסטינית בגבולות ה-4 ביוני 1967.

8. הוועד המרכזי ברך את חבר הלשכה הפוליטית של המפלגה, ד"ר עבדאללה אבו מערוף, על החלטתו להיות הראשון להפקיד את התפטרותו מהכנסת על פי הסכם הרוטציה שנחתם עם הקמת הרשימה המשותפת, ובכך הוא נתן דוגמא אישית של מחויבות לביצוע הסכמים. הוועד המרכזי מברך בחום את החבר אבו מערוף על פועלו הבולט, חריצותו, פעילותו היסודית, דבקותו בעקרונות ובערכים בשמם הלך נבחר לכנסת, ועל הישגיו וצניעותו. הוועד המרכזי הודה לחבר הכנסת אבו מערוף וקבע שבהפקדת התפטרותו, יהיה ברור שכל ההתחייבויות שלקחו על עצמן מק"י וחד"ש על פי הסכם הרוטציה עם הקמת הרשימה המשותפת קוימו במלואן.

9. הוועד המרכזי של מק"י מזהיר מהניסיון של חלקים מתוסכלים במפלגות שותפות ברשימה המשותפת ובוועדת המעקב העליונה, לנהל קמפיין ארסי נגד מק"י וחד"ש ונגד חבריהם בהנהגת שני הגופים המשותפים המרכזיים האלה. מק"י לא תשלים עם קמפיינים מסוג זה ואף תיזום מפגשים כדי לנהל דיון נוקב עם הגורמים הרלבנטיים כדי להבהיר את מסריה.

10. הוועד המרכזי אישר את צירופו של החבר ד"ר עופר כסיף ללשכה הפוליטית על פי המלצת הלשכה. הועה"מ הביע הערכה גדולה למאבק העיקש אותו מוביל החבר ד"ר כסיף, המרצה באוניברסיטה העברית והמומחה בהיסטוריה של הפשיזם, נגד המתקפה הפשיסטית של ארגון "אם תרצו", של מפלגות השלטון ושרים בממשלת הימין הקיצוני נגד החופש האקדמי, תוך הסתה פרועה נגד החבר כסיף ואיומים בחקיקת חוק פשיסטי נוסף שימנע מאנשים כמוהו לעבוד במוסדות להשכלה גבוהה.

11. הוועד המרכזי של מק"י הסמיך את הלשכה הפוליטית לפרסם בהקדם את מועד קיומו של המושב השלישי של הוועידה ה-27 של המפלגה אשר ידון בשינויים בתקנון המפלגה.