הח"כים של הרשימה המשותפת יקריאו בכנסת את שיריו של מחמוד דרוויש

הח"כים של הרשימה המשותפת יקריאו בכנסת את שיריו של מחמוד דרוויש. זאת, לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן השווה בין שיריו של המשורר הלאומי הפלסטיני לספרו של היטלר "מיין קאמפף". כך מסרה הבוקר (שישי) דוברת הרשימה.

2016-07-22_225306

המשורר מחמוד דרוויש (צילום: אל אתיחאד)

יוזם ההצעה, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש), אמר אתמול כי "מחמוד דרוויש הוא משורר בעל שיעור קומה בינלאומי ושיריו תורגמו כמעט לכל השפות, ומן הראוי שגם חברי הכנסת ייחשפו ליצירותיו". ג'בארין אף הודיע כי בכוונת הסיעה לפנות לחברי כנסת יהודים שיקריאו במליאה שירים של דרוויש. הוא עצמו כבר הודיע כי יקריא את השיר "אל אמי", שבו נכתב בין היתר: "מתגעגע ללחמה של אמי, ולקפה של אמי, וללטיפת אמי, וגְדֵלה בי הילדות יום על חזהו של יום, ואשתוקק לחיי כי אם אמות, אתבייש מדמעות אמי".


יו"ר הסיעה, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הוסיף: "רק אדם מלא שנאה ורשע כמו ליברמן יכול להשוות בין שירתו המופלאה ואוהבת האדם של מחמוד דרוויש לבין כתביו של אדולף היטלר. דרוויש היה לא רק משורר נשגב כי אם גם אדם יוצא דופן, שיחד עם הכאב על איבוד מולדתו (ועל כפר הולדתו ברווה שנהרס ב־1948) מעולם לא הפסיק להאמין בערכים אוניברסליים ובבני האדם. דרוויש, שהוביל מאבק עיקש ואמיץ נגד הכחשת השואה, ימשיך להוות סמל נצחי לאהבת אדם, לחוכמה ולרגישות, ערכים ששר הביטחון אפילו לא מכיר".