הזעם נגד נתניהו גובר: ברחבי הארץ נערכו ההפגנות הגדולות ביותר מאז החלו המחאות

עשרות אלפי בני אדם הפגינו ביותר מאלף מוקדים ברחבי הארץ (200 אלף על פי ספירת "הדגלים שחורים"), הפגינו במאות מוקדים כחלק מ"הפגנות הקילומטר" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו הימנית. ההפגנות נערכו על רקע הארכת "מצב החירום המיוחד", שמאפשר לממשלה להטיל מגבלות על הפגנות ובהן הגבלת מרחק ההפגנות לעד קילומטר ממקום המגורים.

בתלאביב נרשמו ההפגנות הגדולות כאשר אלפי מפגינים יצאו מכיכרות הבימה ורבין בתל אביב לצעדת מחאה ברחובות מרכזיים שנחסמו. במהלך הצעדה התעמתו כמה מהמפגינים עם שוטרים ונעצרו ארבעה פעילים ששוחררו הבוקר. בירושלים נעצרו ארבעה מפגינים שלטענת המשטרה ניסו "לצאת לתהלוכה באופן שלא תואם עמה". במחאות לקחו חלק פעיל חברי חד"ש, מק"י ובנק"י. ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) לקח חלק במחאה בעירו, רחובות, מול מכון ויצמן ומאוחר יותר הצטרף להפגנה בכיכר הבימה בתלאביב.

ב"דגלים השחורים" מסרו כי "זהו ערב היסטורי שמקרב אותנו להחלפת נתניהו. לישראלים ולישראליות שיצאו בכל המדינה מגיעה הנהגה שעובדת עבורם. מדינת ישראל נמצאת בסגר שנועד לעצור את ההפגנות לא את הקורונה. מגפה של שנאה והסתה מפלחת את ישראל והתרופה היא החלפת ראש הממשלה. ביום שני יש הצבעת איאמון. היום העם הצביע איאמון. כדאי שגם הכנסת תעשה זאת". המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "לך", "דמוקרטיה או מרד", "הון, שלטון, עולם תחתון", "ביבי טוב לעשירים", "נתניהו לכלא".

ברחוב בלפור בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה, עמדו המפגינים בצפיפות ושוטרים רשמו להם דו"חות. לדברי המוחים, המשטרה לא אפשרה להם להתפרס, חסמה חלק מהרחוב וכרזה להם לעטות מסכות ולשוב על עקבותיהם אם הם נמצאים במרחק של מעל קילומטר ממקום מגוריהם. בנוסף, המשטרה חוקרת תלונה על ניסיון דריסה של מפגין בצומת נהריה עלידי רוכב אופנוע שלדבריו עלה על המדרכה, כמעט פגע בו – ונמלט. בחולון נעצרו שניים שניסו לקרוע דגלים של מוחים. מפגינים בצומת פת בירושלים דיווחו כי הותקפו בעת שמחו נגד נתניהו והשחיתות השלטונית. לדברי המפגינים, התוקפים זרקו עליהם ביצים, אבני חצץ ופחיות שתייה. עוד אמרו, כי למשטרה לקח זמן רב להגיע למקום, זאת למרות פניותיהם חוזרות ונשנות.

עוד על המחאות נגד שלטון הימין, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמודים 1, 3 ו-6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/10/G39_2020.pdf

מפת המקומות בהם נערכו משמרות הדגלים השחורים, אמש, ברחבי הארץ:

https://hafgana.live

סרטון: ח"כ עופר כסיף נואם, אמש, ליד מכון ויצמן ברחובות

 https://www.facebook.com/ofercass/videos/350644006180196