הושג הסכם שבוע לאחר הכרזת סכסוך עבודה בחברת ההיי–טק אי.סי.אי ((ECI. ההסכם מסדיר את תנאי העבודה של כ–800 עובדיה של החברה הישראלית שנרכשה על ידי חברת ריבון האמריקאית.
הפגנת עובדים למען הסכם קיבוצי מול מטה חברת ההיי–טק אי.סי.אי בפתח תקווה ב-2018 (צילום: ועד עובדים)
לפני מספר חודשים הודיעה החברה על רכישתה על ידי ריבון, ב-324 מיליון דולר במזומן ועוד כ-32.5 מיליון במניות. מיד עם הודעת הרכישה דרש ועד העובדים להיכנס למו"מ על מנת להבטיח את תנאיהם וביטחונם של העובדים ביחס לרכישה. לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום, איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי–טק בהסתדרות הכריז על סכסוך עבודה בחברה. על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים, עד חודש יוני 2020 לא תוכל לקיים החברה כל פיטורים "מטעמי התייעלות". עוד סוכם ש"ככל שבכוונת החברה לקיים תהליכי אינטגרציה עם ריבון, היא מתחייבת להביא את הנושא למו"מ עם העובדים ולהסדיר את השלכותיו". בנוסף, כל תכנית הונית של אופציות ומניות שתאושר לעובדי ריבון, תחול גם על עובדי החברה בישראל. עוד הוסכם על הגדלת בסיס ההפרשות ועל הגדלה למקסימום של אחוז ההפרשה לפנסיה. פעימות ההגדלה יוקדמו מכפי שנקבע בהסכם 2018 – למארס 2021. כמו כן, תקציב הרווחה בחברה יגדל בהדרגתיות בשנתיים הקרובות, בנוסף לתקציב שסוכם בהסכם שנחתם ב-2018.
החברה הישראלית עוסקת בתחום התקשורת והרשתות, מרכזה הוא בפתח תקווה ומרכז פיתוח נוסף פועל בבאר שבע. עובדיה התאגדות בהסתדרות בשנת 2016 ובמהלך 2018 נחתם בחברה לראשונה הסכם קיבוצי לאחר מאבק ממושך שכלל שביתה במחאה נגד רצון החברה לפטר כ-100 עובדים. יו"ר ועד העובדים, אופיר לוי, מסר: "ההסכם הקיבוצי עליו חתמנו היום הוא בשורה אמיתית לעובדים. היה לנו חשש אמיתי שתיגרם פגיעה בביטחון התעסוקתי ושייעשה שינוי חד–צדדי בתנאי העבודה והשכר בעקבות עסקת ריבון. חשש זה קיבל בהסכם מענה מצוין, באמצעות מנגנון הגנה הכולל חובת ניהול מו"מ. בנוסף, הבאנו בשורה נוספת לעובדים בדמות הגדלת הבסיס לפנסיה ותוספת משמעותית לתקציב הרווחה".