הורס ומתגעזן: ביבי שולף את הקלף הגזעני כדי לעצור את המאבק לישראל שוויונית

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר היום (רביעי) כי מתחילת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "כל הסדרים החברתיים נדחקו לתהום". בנאום שנשא בדיון בכנסת בנושא "כישלון הממשלה במשבר הקורונה" הוסיף כי ראש הממשלה "בורח לפטריוטיזם במקום לטפל בבעיות האמיתיות". ידועה האמירה כי הפטריוטיות היא מפלטו האחרון של הנבל. אבל אצל נתניהו המואשם בפלילים, דווקא הגזענות היא מפלטו הראשון.

"דור שלום דורש שינוי", כרזה בהפגנה שנערכה במוצ"ש ליד ביתו של ראש הממשלה בירושלים (צילום: ערן טורבינר)

 

נתניהו תקף השבוע את השתתפותו של ח"כ עודה בהפגת ההמונים שנערכה במוצ"ש מול ביתו ברחוב בלפור: "זה איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת שתומך במחבלים והשתתף בכנס של החמאס בחודש שעבר, משתתף בהפגנת השמאל בירושלים אתמול". נתניהו ניצל את הציוץ גם כדי להמשיך במסע הצלב הפרטי נגד התקשורת: "התקשורת מתגייסת למען הפגנות השמאל ששוברות מדי יום שיאים חדשים של אלימות והסתה לרצח נגד ראש הממשלה".

ח"כ עודה מיהר להשיב לנתניהו בציוץ משלו: "יש מיליון מובטלים וכישלון מוחלט במניעת התפרצות של המגפה. כרגיל, הדבר היחיד שיש לנתניהו להציע זה שנאת ערבים. זה כבר לא עובד. הציבור לא קונה את זה. נתניהו הוא כישלון והיום האחרון שלו בבלפור יהיה היום הראשון של התיקון הארוך שנקדם למען שלום, שוויון וצדק חברתי". על כך הוסיפה ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "נתניהו משקשק מהמחאה, אז הוא בורח לאזור הנוחות שלו – הסתה גזענית כלפי הנציגים של הציבור הערבי, שהיא הסתה כלפי הציבור הערבי עצמו. נתניהו, הפעם זה לא יעבוד, הטריקים שלך שקופים וכבר לא משכנעים את מי שדורשים עבודה, לחם וצדק. הפעם כולם רואים שהמלך עירום".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "זה בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, שתומך באלימות נגד מפגינים ומסית סדרתי לפגיעה פיסית בהם. השרים שלו מתגייסים למען שמירה על כסאו תוך שהוא שובר שיאים חדשים של שחיתות והפצת שנאה גזענית. האיש הזה חייב לעוף מכס המלכות המדומיינת שלו לכיסא הנאשמים במחוזי".

התקפותיו של רה"מ נגד ח"כ עודה, המרבה להשתתף יחד עם ח"כ כסיף בהפגנות במוצ"ש בירושלים, מעידות שאיבד את עשתונותיו. הציבור נוטש אותו, הבידוד שלו גובר גם בממשלתו הימנית ("תחזיקו אותי – אוטוטו בחירות") וגם בציבור.

מה שנותר לו היא מומחיותו לזרוע הרס, שנאה וכאוס. לעומתו, המחאה החברתית והפוליטית הגוברת  מסמלת ישראל אחרת של תקווה ושל שוויון. את מקום החלום בדבר "חזרה לישראל הישנה והטובה", שהיה נחלת דור המוחים הוותיקים, תפסו הפגנות תוססות של צעירות וצעירים נחושים, שאינם מפחדים "להתעסק" עם הכיבוש, הניצול והאפליה. ככל שחולפים השבועות, מצטרפים מגזרים נוספים לדרישה העקבית להסתלקותו של נתניהו. בהפגנה במוצ"ש האחרון מחו רבים נגד האלימות המשטרתית שנטלה את חייהם על סלומון טקה ושל איאד אל-חלאק. אחרים דרשו את סיום הכיבוש וכינון דמוקרטיה אמיתית. יש שקראו לצדק חברתי. מר נתניהו, זה סדר היום החדש של ישראל!

 

הרשימה מתפרסמת בעמוד השער בגיליון השבוע של "זו הדרך"