הורים לילדים עם מוגבלויות הפגינו בת"א: לא מעניינים את שר החינוך

מאות הורים לילדים עם מוגבלויות הפגינו אמש (שני) בקריית הממשלה בתל אביב במחאה על הכוונה לבטל את ההחזרים על הטיפולים הפרא-רפואיים הפרטיים שלא ניתן להשיג בקופות החולים. ההורים מוחים על צעדים נוספים, ביניהם סגירת המכונים להתפתחות הילד, הרפורמה בקנאביס הרפואי והכוונה לקצץ בשעות סייעות לחינוך המיוחד. המפגינים קראו "די לפגיעה בילדינו" ונשאו שלטים בהם נכתב: "תרדו מהעץ – אסור לקצץ" ו"שילוב והכלה לא שווה קיצוץ והפרטה".

הורים לילדים עם מוגבלויות מפגינים אמש בקריית הממשלה בתל אביב. ראשון מצד ימין: ח"כ עופר כסיף, לידו מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר (צילום: זו הדרך)

 

בין המפגינים הרבים: ח"כ עופר כסיף (חד"ש) ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר. בתום ההפגנה מסר ח"כ כסיף: "ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים זוכים להתעלמות מיוחדת. המלצות ועדת דורנר למשל נקברו ע"י ממשלות נתניהו, אשר באופן עקבי הפקירו בכוונה את השירותים החיוניים לילדים עם צרכים מיוחדים. אנו נעשה הכל כדי לתקן את העוול ולהבטיח גם להם השתלבות נאותה וחינוך איכותי."

אחת הסיבות למחאת ההורים נוגעת להחלטה של משרד הבריאות להפסיק את התשלום על טיפולים פרא-רפואיים פרטיים הכוללים: קלינאי תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים ומטפלים רגשיים. מדובר בתחום שגם כך סובל ממצוקת כוח אדם קשה ואחת הדרכים שמצאה מערכת הבריאות לפצות על המחסור הזה בשנים האחרונות הייתה כיסוי טיפולים "פרטיים" על ידי קופות החולים השונות – וזאת כמובן רק כאשר לא קיימת חלופה ראויה במרחק ובזמן סביר במסגרת הטיפול הציבורי.

סוגיה נוספת המטרידה את ההורים רגע לפני פתיחת שנת הלימודים היא החלטת משרד החינוך לקצץ באופן רוחבי את שעות הסיוע המגיעות לתלמידים עם מוגבלות שמשולבים בחינוך הרגיל, וזאת בעקבות "בור" של חצי מיליארד שקלים בתקציבו לשנה הקרובה.