הורים הפגינו מול ביתו של בנט בעקבות קיצוצים; מחאה בת"א בגלל היעדר בטיחות

כ-200 הורים וילדים הפגינו אמש (שבת) מול ביתו של שר החינוך, נפתלי בנט, ברעננה ומחו על ביטול הסייעות לילדים אלרגניים בגנים ובכיתות א' וב'. הקיצוץ המשמעותי בתקנים צפוי להשפיע על הילדים כבר בשנת הלימודים הבאה.

על פי החלטת המשרד בחודש שעבר, יבוטלו התקנים המאפשרים לילדים אלרגניים לקבל השגחה צמודה מסייעות רפואיות, המאפשרות את השתלבותם במערכת הלימודים הרגילה והיודעות לשמור על הילד מחשיפה לחומרים המסוכנים לו וכן לטפל בו באופן מיידי במקרה של חשיפה כזו, ובמקומן ימונה אחראי אחד לנושא בכל בית ספר.

2018-06-10_195824

מפגינות למען הקמת מסגרות לפעוטות מפוקחות (צילום: חינוך מילידה)

המפגינים קראו לבנט לשנות את ההחלטה והניפו שלטים שעליהם נכתב "האסון הבא כבר בדרך", "בנט אתה אחראי על הילדים האלרגניים", "אזהרה: הכתובה הייתה על הקיר", "אם יש ספק – אין ספק", "קחו אחריות על הילדים האלרגניים", ואמירות נוספות שמבקשות להשאיר את תקן הסייעות.

לפני כחודש וחצי הכריזה הסתדרות המורים על סכסוך עבודה בעקבות המהלך. הורים רבים התנגדו נחרצות לביטול התקנים, וטענו כי הוא עלול להוביל לאסון וכי מדובר בחוסר אחריות של הנוגעים בדבר. במוסדות החינוך השונים ישנם כ-2,000 תקנים של סייעות לילדים אלרגניים. הזכאים לסיוע הם ילדים בגנים ובכיתות א' וב' ברחבי הארץ, בין השעות 8:00 בוקר ל-14:00 בצהריים.

הערב תתקיים הפגנה נוספת ביוזמת הקואליציה לחינוך מלידה בקרית הממשלה (ליד קניון עזריאלי). זאת בדרישה לקידום חוק הפיקוח למעונות יום לפעוטות. ההפגנה נערכת בעקבות מותה של הפעוטה יסמין וינטה בגן בפתח תקווה. "זו הקריאה של יסמין וכל התינוקות האחרים שקולם נדם או לא יודע עדיין איך לצעוק הצילו", נאמר בהזמנה למחאה.

ההפגנה, הערב, בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2019557678291088/