הוקמה על ידי תמר גוז'נסקי: ח"כ ג'בארין יעמוד בראש ועדת הכנסת לזכויות הילד

חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) נבחר הבוקר (שני) כדי לעמוד בראש הוועדה לזכויות הילד של הכנסת. "הוועדה תהיה הכתובת של כל הילדים, הילדות, הנערים והנערות, ובייחוד של מי שלפעמים נדמה שהמערכת כבר ויתרה עליו. נוער במצוקה, ילדים וילדות בסיכון, ילדים מתחת לקו העוני, ערבים ויהודים. אני מתחייב לפעול לתיקון חברתי ושוויון", מסר.

ח"כ ג'בארין מחלק פרחים לילדי כיתה א' עם תחילת שנת הלימודים (צילום: אל אתיחאד)

יצוין שהוועדה הוקמה על ידי חברת הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי מסיעת חד"ש שהייתה חברת כנסת מהכנסת ה-12 ועד ה-15. היא ייסדה את הוועדה לקידום זכויות הילד (ששמה הנוכחי – הוועדה לזכויות הילד) ועמדה בראשה. כמו כן, גוז'נסקי, מראשי המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) שילבה את עבודתה כמחוקקת עם פעילות ציבורית רחבה בקרב תושבי שכונות ועיירות עוני, בקרב האוכלוסייה הערבית, בקרב נשים יהודיות וערביות, ושיתפה פעולה עם ועדי עובדים וארגונים חברתיים רבים ופעלה רבות במערכה נגד כיבוש השטחים הפלסטינים.

חוקיה עוסקים בהגנת זכויות של עובדים, נשים, ילדים ונכים, בבריאות, בדיור ובחינוך. בין החוקים שאושרו: החלה של חוק חינוך חינם מגיל שלוש, ולא מגיל חמש כפי שהיה לפני כן. החוק, שאושר ב-1999, בוצע באופן חלקי בלבד בשל התנגדות ממשלות הימין. ב-2012 ובעקבות המחאה החברתית ההמונית, החליטה הממשלה, ליישם את החוק באופן מלא בתוך 4 שנים. חוק נוסף, מ-1966, פרי יוזמתה בא להבטיח קיומן ועצמאותן של התחנות לבריאות המשפחה (טיפות חלב) מפני ניסיונות האוצר לחסלן. כמו כן, גוז'נסקי יזמה את חוק מעונות יום שיקומיים, המעניק לילדים עם נכויות ומוגבלויות קשות בגיל שנה עד שש, את הזכות למעון יום, שבו יקבלו טיפולים פרארפואיים, חינוך והעשרה ואת חוק פעוטות בסיכון, שלראשונה הבטיח לכל פעוט בסיכון מקום במעון יום או במשפחתון. שני החוקים חוקקו בשנת 2000.