הוקם מטה הבחירות של חד"ש; ח"כ איימן עודה: המטרה היא להפיל את שלטון הימין

"אנו מעוניינים לחזק את הרשימה המשותפת ואף להרחיבה בקרב הציבורים הערבי והיהודי, אולם זה לא תלוי רק בנו" – כך מסר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), בישיבת ההקמה של מטה הבחירות הארצי של חד"ש. הישיבה נערכה אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים בחיפה. בישיבה נטלו חלק עשרות פעילים ערבים ויהודים מכל הארץ; ביניהם חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת, מזכ"ל מק"י עאדל עאמר ומזכיר חד"ש מנסור דהאמשה.

2019-01-12_162216

ח"כ איימן עודה (צילום מסך: רשת פראנס 24)

עודה הוסיף: "מטרתנו להחליף את שלטון הימין המוסיף לדכא את העם הפלסטיני, הפוגע קשות במרחב הדמוקרטי ובאוכלוסייה הערבית, והנחוש להתמיד במדיניותו הכלכלית והחברתית הניאוליברלית שאחראית להעמקת הפערים". בהתייחסו לפרישת ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) מהרשימה המשותפת אמר: "לצערנו, יש המעדיפים את הפירוד על פני האיחוד ואת הכיסאולוגיה על פני האידיאולוגיה".

דהאמשה מסר: "אנו עושים כל שביכולתנו כדי להמשיך ולקיים את הרשימה המשותפת. יש הסבורים שהמשותפת יכולה לזכות ב-17 מנדטים". "איננו סוגרים את הדלת בפני איש. לא סגרנו את הדלת בפני טיבי, אך הוא החליט לנטוש. במידה שימשיך בסירובו וכוחות נוספים ינהגו בדרכו, כל האופציות פתוחות בפנינו", הדגיש. לדבריו, "העדיפות הפוליטית העליונה שלנו היא להמשיך במסגרת הרשימה המשותפת, אולם אנו ערוכים גם לריצה עצמאית, כפי שעשינו במשך שנים רבות".

יצוין שמלבד המטה בחירות המרכזי, הוקמו מטות נוספים: מטה תקשורת, מטה ארגוני, מטה צעירים ומטה נשים. עוד חד"ש מתכוונת לפעול במערכת הבחירות במישור העירוני, במוסדות להשכלה גבוהה, ובקרב ועדי עובדים ובארגוני המורים, המשפטנים, הרופאים, עובדי מקצועות הרפואה ועוד. עוד סוכם כי הבחירות המקדימות להרכבת רשימת חד"ש לכנסת ה-21 ייערכו ביום שישי, 1 בפברואר.