הופעה של 'תיאטרון חולות' בתמונע בתל-אביב: להיפגש לא לגרש

בעקבות החלטת ממשלת הימין על גירוש הפליטים ומבקשי המקלט האפריקאים מחר (שישי) יתקיים אירוע סולידריות והתנגדות בתיאטרון "תמונע" בתלאביב: הצגה של "תיאטרון חולות" ולאחריה סדנה משותפת לשחקנים; ולקהל ומעגלי היכרות ושיח עם מבקשי מקלט.
קבוצת "תיאטרון חולות" היא קבוצה מעורבת של מבקשי מקלט, ששוחררו לפני למעלה משנתיים באוגוסט 2015 – ממתקן חולות בצו בג"צ, ושחקנים ישראלים. לאחר כשנה וחצי של עבודה במתקן חולות העלתה הקבוצה את המופע "תיאטרון מחוקק חולות" (ביוני 2015).

ביוני 2017, העלתה הקבוצה החדשה את ההצגה "תיאטרון חולות 2.0 – קו החיים". בימים אלה, לאחר שהשתחררו אחרוני חברי קבוצת התיאטרון ממתקן חולות, אוחדו שתי הקבוצות לכדי קבוצה קהילה אחת. קבוצת "תיאטרון חולות" היא קהילה הולכת ומתרחבת של ישראלים ומבקשי מקלט שחברו יחד במטרה לכונן קהילה תיאטרוניתיצירתית, בת קיימא, של ישראלים ומבקשי מקלט מסודאן ומאריתריאה.

2018-03-15_200252

מחר יופיעו השחקנים והיוצריםשותפים: יונתן יוהאנס אסטיפאנוס, אוואט אשאבר טספמיקל, שחרית ירושלמי, נורלדין מוסא, ליאת שבתאי, רוני לבנון, דורון לב, רותם גולדנברג, עומאד שאקור, מאיה בואנוס, ענת ברזילי, אברהם הגוס, תמר אלון, עילם מורביץ להב, ברכאת היילה גאברהאווארייה, ישולו גברמיקאל הגוס, פנאן הדיש, גרמאלם אראייה, פרזגי הבטה. במאי ומנחה: חן אלון; אבזרים: כנרת קיש.

כאמור, לאחר ההצגה יתקיים תאטרון פורום, שהוא למעשה סדנה משותפת לשחקנים ולקהל, דיון אינטראקטיבי בפעולה, בו מוזמנים הצופים להחליף את הדמויות השונות, להיכנס לנעליהן, על מנת לחפש פתרונות למצבים המוצגים בהצגה. יצוין ההצגה היא חלק מפרויקט משותף של אבי מוגרבי וחן אלון. הסרט "בין גדרות" של הבמאי מוגרבי תיעד את התהליך ממנו נולדה ההצגה. הכניסה היא בחינם לאירוע שיתקיים מחר ברחוב שונצינו 8, בתלאביב, החל מהשעה 13:00.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2290571594301580