הוכרז על הרשימה משותפת; בל"ד לא הצטרפה בגלל המשבר הפנימי

חד"ש, תע"ל ורע"ם הכריזו אתמול (שבת) על הקמתה מחדש של הרשימה המשותפת. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר במסיבת העיתונאים שנערכה בנצרת כי בשלוש המפלגות "מכריזים בזאת על הקמת הרשימה המשותפת. אנו מושיטים יד לכל הכוחות הדמוקרטיים בחברה היהודית כדי שיתמכו בנו, ונפעל למען הפלת ממשלת נתניהו ולביטול חוק הלאום". הוא הוסיף כי ברשימה מקווים ששיעור ההצבעה בחברה הערבית יגיע ב-17 בספטמבר ל-70%. בבחירות האחרונות שיעור ההצבעה בחברה הערבית היה כ-50%

תמונה קבוצתית בתום מסיבת העיתונאים, אתמול, בנצרת (צילום: אל אתיחאד)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) אמר במסיבת העיתונאים שהרשימה המשותפת "היא הכתובת היחידה לכל מי שמתנגד לגזענות, לכיבוש ולפשיזם. זהו המקום לציבור הערביפלסטיני בישראל ולכל הכוחות הדמוקרטיים יהודים ואחרים".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) "הכרזנו רשמית על הקמת הרשימה המשותפת, ויוצאים לדרך לקראת הניצחון הבא. אחרי סבב ארוך של משא ומתן הצלחנו להקים את הרשימה המשותפת ואנו מקווים שבל"ד תצטרף לרשימה. כל השאלות לגבי הזמן הארוך שלקח לנו להקים מחדש את המשותפת הן לגיטימיות. ומצד שני, גם תהליך המשא והמתן הארוך הוא לגיטימי, לאור מגוון הדעות הקיים. אנו יוצאים לדרך ומחשבים מסלול מחדש, עם לא מעט לקחים. אנחנו נפעל כדי למקסם את הייצוג וההשפעה של הציבור שלנו למענו ולמען כלל הציבור, אל מול כל האתגרים שלפנינו ונעשה את זה ביחד".

בבחירות האחרונות רצו המפלגות האמורות להרכיב את המשותפת בשתי רשימות שונות: חד"שתע"ל ורע"םבל"ד. לקראת הבחירות הקרובות החלו מגעים לחזרה למתכונת המאוחדת מבחירות 2015, שהניבה 13 מנדטים. במסגרת הסיכום העקרוני שאליו הגיעו המפלגות, ארבעת המקומות הראשונים יהיו לפי הסדר הבא: חד"ש, בל"ד, רע"ם ותע"ל. בנוסף, נקבע שראש הסיעה יהיה מתע"ל, שסגן יו"ר הכנסת יהיה מרע"ם, וכי מקומות 14-11 ישובצו כך: רע"ם, חד"ש, בל"ד ותע"ל. עוד סוכמה חלוקת הייצוג בוועדות וסוגיית מימון המפלגות. יצוין שבל"ד טרם החליטה על הצטרפותה בגלל המשבר הפוליטי הפנימי שפרץ בשורותיה.