הוכרז סכסוך עבודה עקב כוונת חולדאי לסגור מרכז לחינוך לאמנות בתל-אביב

ועד עובדי מוזיאון תל אביב הכריז השבוע על סכסוך עבודה, לדבריו, בתגובה להחלטת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לסגור את מרכז מאירהוף לחינוך לאמנות, השוכן בבניין של העירייה ברחוב דובנוב במרכז העיר. לפני כשבועיים הודיעה העירייה כי מוזיאון תל אביב, שחוכר ממנה את המבנה ברחוב דובנוב בו התקיימו עד כה חוגי האמנות, ייאלץ לפנות את המבנה בסוף חודש מארס הקרוב, על מנת לאפשר פתיחת גני ילדים במקום. עובדי המרכז, המונים כ-50 אמנים, החליטו לפתוח במאבק ציבורי וועד עובדי המוזיאון התייצב לצידם. העובדים חוששים גם לגורלם של חוגי האמנות, שבהם משתתפים כ-2,200 ילדים, בני נוער ומבוגרים, וגם חוששים כי צמצום הפעילות במקום תביא לפיטוריהם.

2015-01-29_195257

האמן שי עבאדי, יו"ר ועד המורים של המוזיאון ומורה ותיק במרכז לחינוך לאמנות, מסר לעיתון "הארץ" ש"הבעיה המרכזית היא שלא נשארו חללים אחרי שנלקחו כבר בשנים האחרונות חללים למסעדה שפועלת בדובנוב, לאולם האירועים שנפתח שם ולמשרדים", אומר עבדי. "כל זה צמצם בצורה דרסטית את שטח המרכז. איך בדיוק נדחוס 2,200 תלמידים על פני שתי קומות? זה מקום שיש בו פעילות מהבוקר עד הערב. כל שנה באים ונוגסים עוד חלק. לפני ארבע שנים הוקם אולם אירועים ולקחו את החלל שהיה שייך לתלמידי עירוני א', אחר כך לקחו חלק מהחצר כדי לעשות את הדק של אולם האירועים. כל כמה שנים לוקחים עוד חלק מהבניין. זה אמור להיות המקום הכי מקצועי. אני הרבה פעמים מובך בשיעורים, כי למטה יש חתונה או ברית או בר מצווה. יש רעש וריחות. סוגרים בווילון שחור את כל הכניסה. המהלך שהמוזיאון עשה כדי לממן את הסדנאות, בכך שהוא פתח במקום אולם אירועים, יצר בעיות מאוד קשות למורים ולסדנאות עצמן".

מלבד ההכרזה על סכסוך עבודה, גייסו עובדי מרכז מאירהוף את תמיכתן של הגלריות לאמנות בעיר, והיום הן צפויות לתלות בפתחן דגלים שחורים עם איקס לבן, שהוגדרו כסמל המאבק להמשך פעילותו של המרכז לחינוך לאמנות. בנוסף, תיפתח הערב בגלריה יאיר שברחוב אבן גבירול התערוכה "דובנוב", בה יציגו אמנים פעילים, בוגרי הסדנאות של מרכז מאירהוף, תערוכת מחווה למוסד בו רכשו את השכלתם האמנותית הראשונה ואת זיקתם לאמנות. בין האמנים שישתתפו בתערוכה ניתן למנות את עדן בנט, רותי דה פריס, כרמל מיכאלי, אנג'לה קליין, נמרוד נשרי, מיכל אורגיל, לוטם גינתון, אור מנירום, לארה גבריאלי, אלה מוסקוביץ, ורה ולדימירסקי, אסתר כהן, מיכל בראור והילה טוני נבוק.