הוכרז סכסוך באסם: החברה הרב לאומית מוציאה מפעלים ומקומות עבודה לחו"ל

הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכריזה אתמול (ראשון) סכסוך עבודה בחברת המזון אסם, מהגדולות בישראל, שבבעלות מלאה של החברה הרב לאומית השוויצית "נסטלה". "נסטלה" היא החברה המסחרית ה-33 בגודלה בעולם ונכון לשנת 2016, עם נכסים בשווי כולל של 236 מיליארד דולר. מזה שלוש שנים "נסטלה" מחזיקה ב-100% המניות של חברת אסם.

המרכז הלוגיסטי של אסם בשוהם (צילום: ועד עובדים)

סכסוך העבודה חל על 4,500 עובדי החברה ברחבי הארץ. משמעות ההכרזה היא שהעובדים יוכלו לפתוח בעוד שבועיים בצעדים ארגוניים, כולל שביתה, מהלך שיגרום להפסקת פעילות המפעלים ברחבי הארץ.

בקשה לאישור הסכסוך, שהוגשה על ידי אליעזר בלו, ממלא מקום יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, מצוין כי העילות לסכסוך הן "הידרדרות כוללת במערכת יחסי העבודה כתוצאה ממגמה של סגירת יחידות מפעלים ואף העברת פעילות לחו"ל", מבוי סתום במו"מ על עתידם של 160 עובדי מפעל טבעול שבקיבוץ לוחמי הגטאות וכן חוסר תום לב במערכת יחסי העבודה בקיבוציים". בוועד העובדים חוששים ש"נסטלה" תוסיף להוציא מפעלים מישראל לחו"ל. אשתקד נסגרה מחלקת הנהלת החשבונות והועברה לאוקראינה. עתה סבורים בוועד שחלק מהפעילות של טבעול יתבצע בצ'כיה.