הוועידה ה-19 של המפלגה הקומוניסטית הסינית תתכנס השבוע בבירה בבייג'ין

הוועידה ה-19 של המפלגה הקומוניסטית הסינית תתכנס ביום רביעי הקרוב, 18 באוקטובר, בבירה בבייג'ין. כך הוחלט בתום ישיבת המליאה השביעית של הוועד המרכזי שנבחר בוועידה ה-18 של המפלגה. הישיבה הסתיימה אמש (שבת) לאחר ארבעה ימי דיונים רצופים. על כך מסר רדיו סין הבינלאומי. במסגרת הישיבה הארוכה, מסר שי ג'ינפינג, המזכיר הכללי של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית, דו"ח עבודה ארוך ומפורט על מצב הכלכלה, החברה והפוליטיקה בסין ועל תפקידי המפלגה בשנים הקרובות.

2017-10-15_213258

שי ג'ינפינג, המזכיר הכללי של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסינית, מוסר דו"ח בישיבת הוועד המרכזי שנערכה בסוף השבוע בבייג'ין (צילום: סוכנות הידיעות הסינית)

 

נמסר כי בנוסף לדו"ח שהוכן על ידי הוועד המרכזי לקראת הוועידה, יימסרו דו"ח נוסף של ועדת הביקורת והמשמעת המפלגתית וכן הצעה לתיקון התקנון המפלגתי. בישיבה בסוף השבוע השתתפו 191 חברים ו-141 חברים מחליפים בוועד המרכזי, חברי ועדת הביקורת והמשמעת; ופעילים ממחלקות הקשורות לפעילות הוועד המרכזי שנכחו כנציגים שאינם מצביעים. המליאה נוהלה על ידי הלשכה המדינית של הוועדה המרכזי של המפלגה.  שי מסר בישיבה את עיקרי הדו"ח לוועידה וליו יונשאן, חבר הוועדה המתמדת של הלשכה המדינית של הוועד המרכזי, הסביר על טיוטת התיקון לתקנון המפלגה.

בעיתונות הסינית פורסם הבוקר כי צירי הוועידה החלו להגיע לבייג'ין. המשלחת הראשונה הגיעה לבירה מהאזור האוטונומי של מונגוליה הפנימית. בין הבאים: לי פנגה, מורה במונגוליה פנימית, שאמרה שהיא מתרגשת להשתתף בקונגרס. "מתקני החינוך השתפרו מאוד באזורים הכפריים בשנים האחרונות", אמרה והוסיפה "אני מקווה שיהיו עוד צעדים שיתמכו בחינוך באזורים של בני מיעוטים".

לוועידה הנערכת מדי חמש שנים, נבחרו 2,287 צירים. בין המשתתפים: פקידים בכירים בממשלה, מנהיגי מחוזות המפלגה, קציני צבא וכן פעילים ב"חזית הייצור" כגון עובדים, חקלאים, טכנאים, אחיות ומורים.