הוועידה ה-19 של המפלגה הקומוניסטית הסינית תתכנס באוקטובר בבייג'ין

הוועידה ה-19 של המפלגה הקומוניסטית הסינית צפויה להתכנס ב-18 באוקטובר בבייג'ין. כך מסר הבוקר (שבת) רדיו סין הבינלאומי. נמסר כי "ועידת המפלגה הקומוניסטית הסינית תבחן את עבודתה של המפלגה בחמש השנים האחרונות ותסכם את הניסיון היקר שהמפלגה רכשה מהתהליכים ההיסטוריים של איחוד וקידום האזרחים מכל הקבוצות האתניות מאז הקונגרס ה-18. זאת, על מנת להמשיך ולקדם את הסוציאליזם עם מאפיינים סיניים בהנהגת הוועד המרכזי של המפלגה בראשות שי ג'ינגפינג"..

1

ישיבת הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסינית שנערכה לקראת הוועידה באוקטובר (צילום: סוכנות הידיעות סין החדשה)

כמו כן, הוועידה "תבחן ביסודיות את המצב הבינלאומי והמקומי וייקח בחשבון את הדרישות החדשות לפיתוח המפלגה והמדינה כמו גם את הציפיות החדשות של העם ותנסח הנחיות ומדיניות התואמת למצב הקיים". הוועידה צפויה לבחור את הוועד המרכזי החדש ואת ועדת הביקורת המרכזית.

יצוין שנשיא סין שי ג'ינפינג יארח את פסגת מדינות הבריקס (ברזיל, הודו, סין, דרום אפריקה ורוסיה) בעיר החוף שיאמן במחוז פוג’יין, דרוםמזרח סין; ממחר, ראשון ועד יום רביעי. דובר משרד החוץ לו קאנג אמר כי שי ינהל גם את הדיאלוג בנושא "שיתוף פעולה הדדי לטובת פיתוח משותף בשווקים מתעוררים ומדינות מתפתחות". שי ישתתף באירועים נוספים כמו טקס הפתיחה של הפורום העסקי של מדינות הבריקס. לדברי משרד החוץ הסיני "מדינות הבריקס מהוות כוח חשוב בסדר העולמי החדש". סין מחזיקה בנשיאות הבריקס השנה.