הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית: הלאמת הגז במקום מתווה הגז

המושב השלישי של הוועד המרכזי של מק"י נערך בחיפה ביום שישי 20 בנובמבר. להלן תמצית החלטותיו. ההחלטות הפוליטיות:

1. מק"י מזהירה כי הבנות ממשל אובמה וממשלת נתניהו, לחיסול כל אופק מדיני, משרתות את האסטרטגיה הישראלית של חיסול זכות ההגדרה העצמית של העם הערבי הפלסטיני ומניעת הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית ריבונית בגבולות 1967, שבירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל. הבנות אלה, שמשטרי הריאקציה הערבית שותפים להן, דוחפות את העם הפלסטיני לייאוש, ולכן מנוגדות לאינטרסים האמיתיים של שני העמים בארץ. מק"י קוראת לכל הכוחות המתנגדים לכיבוש ולכל תומכי השלום בארץ, באזור ובעולם, להגביר את המאבק נגד המדיניות הברוטלית של ממשלת ישראל, ונגד ההתכחשות לזכויות העם הפלסטיני וליסודות הפתרון הצודק.

2015-11-30_193820

2. המשבר של התוכנית האימפריאליסטית בסוריה מגיע לשיא חדש בזכות העמידה האיתנה של העם הסורי ושל המדינה הסורית, ובעקבות התמורות האזוריות לאחר הסכם וינה, הסרת הסנקציות על אירן והגברת המאמץ הרוסי במלחמה נגד הארגונים הפונדמנטליסטיים, המשליטים טרור ואימה בסוריה בתמיכת ארה"ב ובעלות בריתה וסוכניה באזור. פעולות הטרור הנפשעות בפריז ובשכונה הדרומית של ביירות, הן בגדר "ריקושט" של הטרור שהוכן, הוזן וגובה בידי הכוחות האימפריאליסטיים והריאקציוניים באזור – ארה"ב, צרפת, טורקיה, סעודיה, ישראל וקטאר, אשר חברו לתכנית הפלת סוריה.

3. החלטתה של ממשלת ישראל להוציא אל מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מכוח התקנות לשעת חירום המנדטוריות, היא החלטה פשיסטית, גזענית ואנטידמוקרטית, וחלק ממסע ההסתה הגואה נגד הציבור הערביפלסטיני בישראל ומן המתקפה הפשיסטית המסוכנת על החירויות הפוליטיות ועל המרחב הדמוקרטי. את הניסיון של ממשלת ישראל להצטייר כמי שנאבקת בטרור, תוך ניצול ציני של הפיגועים בפריז, סותרת העובדה כי קיים שיתוף פעולה הדוק בין הממשלה והצבא הישראליים לבין כנופיות הטרור בגולן הסורי הכבוש, וכי ישראל היא חלק מציר הנותן חסות לטרור.

4. מקור ההידרדרות הפשיסטית בחברה הישראלית הוא המשבר הפוליטי והחברתי של ממשלת נתניהו, אשר משרתת את ברית ההון וההתנחלויות. התקציב שאושר לאחרונה מבטא את סדר העדיפויות של ממשלת הימין הקיצוני הנצחת הכיבוש והעמקת ההתנחלויות. מק"י מדגישה כי התשובה היחידה אשר מבטיחה צדק חברתי בנושא מתווה הגז היא התשובה הסוציאליסטית – הלאמת המאגרים.

היוזמה "עומדים ביחד" היהודיתערבית – שהובילה לאחרונה מספר הפגנות בהן השתתפו אלפים, היא יוזמה חשובה אותה יש לחזק כדי להרחיב את מעגל השותפויות הפוליטיות ולהציג חלופה נגישה לקונצנזוס הלאומני הקיים.

5. הפעילות בקרב עובדים היא אבן יסוד בזהות הרעיונית והפוליטית של מק"י, ערובה מרכזית למהפכנותה של המפלגה, ומדד חשוב לקשר עם השכבות המוחלשות הערביות והיהודיות ולהובלת מאבקיהן. המפלגה מעריכה את המאמצים והפעילות של סיעות חד"ש בהסתדרות ובנעמ"ת, וקוראת לכל מוסדות המפלגה לשים את העבודה האיגוד מקצועית בראש סדר העדיפויות.

6. הוועד המרכזי ממשיך בהכנות לציון המועד של 100 שנים לתנועה הקומוניסטית בארץ, שיחול בשנת 2019. לציון המועד נודעת חשיבות היסטורית ופוליטית.

7. הוועד המרכזי מברך את החבר מוחמד ברכה על בחירתו לתפקיד יו"ר ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית. זה צעד חשוב בחיזוק אחדות המאבק של הציבור הערבי. מק"י קוראת לכל מרכיבי ועדת המעקב לפעול במשותף ובאחדות, ולהגברת מאבקה של האוכלוסייה הערבית למען שוויון לאומי ואזרחי.

8. הוועד המרכזי מגנה בתוקף את פשע רצח הנשים בכלל, ורצח נשים ערביות בפרט. מק"י מדגישה כי המערכה על חייה וזכויותיה של מחצית מהחברה היא מערכה על פניה של החברה, ולכן היא המערכה של החברה כולה.

9. הוועד המרכזי מגנה את ניסיונותיהן של הרשויות הממשלתיות והעירוניות למנוע את קיומו של כנס אמיל תומא על השאלה הפלסטינית בחיפה, וקורא לעמידה אמיצה נגד מדיניות סתימת הפיות.

10. הוועד המרכזי מגנה את גל ההסתה האחרון נגד החבר רג'א זעאתרה, בעקבות טקסט שכתב בנושא זכות העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש.

ההחלטות הארגוניות הן: הוועד המרכזי קורא למחוזות המפלגה לקיים ועידות מחוזיות בהקדם. המושב המיוחד בנושא תקנון המפלגה, עליו החליטה הוועידה ה-27, יתקיים בחודש מאי האחרון. הוועד המרכזי אישר את המלצות המזכ"ל והלשכה הפוליטית בעניין ראשות המחלקות והוועדות המפלגתיות השונות כדלקמן: איגוד מקצועי ג'מיל אבו ראס; קשרי חוץ עפו אגברייה; כספים הנדיה סגייר; חינוך עיסאם מח'ול; סטודנטים ובנק"י שרף חסאן; פעילות מוניציפלית שוקרי עואודה; דוברות עאדל עאמר. כמו כן אושרה הקמתה של ועדה לפעילות בקרב נשים, שעל הרכבה יוחלט מאוחר יותר.

הידיעה מתפרסמת הגיליון השבוע של מק"י