הוועד בפסגות מסרב לחתום על ההסכם שמציעה ההנהלה; השביתה בקמהדע נמשכת

ועד עובדי פסגות מסרב לחתום על ההסכם הקיבוצי שמציעה ההנהלה, זאת לאחר שביתות וצעדי מחאה שננקטו בחודשים האחרונים. חברי ועד עובדי פסגות, המאוגדים בכוח לעובדים, שיגרו לעמיתיהם הודעת דוא"ל בה נכתב: "אנחנו מודעים לפגיעה בשכרכם בעקבות הצעדים הארגוניים, ועל הרצון שלכם לחתום על הסכם קיבוצי מהר ככל האפשר. יחד עם זאת, ולאחר שבחנו שוב את הצעת ההנהלה, הגענו למסקנה המתבקשת שעל ההסכם הקיבוצי הגרוע בישראל, אנחנו לא מסוגלים לחתום".

2018-07-24_203140

עובדת בקמהדע (צילום: ויקיפדיה)

 

עוד מוסיפים ראשי הוועד: "תוספות שכר זעומות למי שלא מרוויח שכר מינימום, מנגנון עליית שכר שנתי מבזה שרובו תלוי ביצועים (כאשר כולם יודעים מהם ביצועי החברה השנה), בלי שום התחייבות לתקציב רווחה – לא בשביל זה קיבלנו מכם את המנדט לנהל מו"מ מול ההנהלה. ההנהלה אדישה לסבל של הלקוחות ולמצבם של העובדים. עובדים מכל דרגות השכר בחברה נוטשים את פסגות בהמוניהם, ויש קושי רב לגייס אנשים במקומם".

לדברי הוועד, "הנהלת החברה תעשה הכל על מנת לשמר את פערי השכר הענקיים. הם יסבירו למה לעובד שמרוויח פה 6,000 שקל אפשר לתת רק תוספת שכר של 80 שקל, בעוד שהם נהנים ממשכורות עתק. הם יסבירו למה האירוע השנתי שלנו יהיה בבריכה, כאשר הם נהנים ממסיבות פרטיות מפנקות להנהלה, וטסים למונדיאל על חשבון החברה 'לחיזוק הקשר עם הסוכנים'".

לבסוף הם כותבים :"ברור לנו שהמשמעות של אי-קבלת הצעת ההנהלה היא שפנינו למאבק ארוך ואנו נערכים לכך. נעשה הכל על מנת לצמצם למינימום את הצעדים שיפגעו בשכרכם. התמיכה והגיבוי שלכם, עובדי פסגות, הם שנותנים לנו את הכוח להמשיך קדימה, גם ברגעים שאנחנו מבינים שבצד השני אין פרטנר אמיתי לשיפור משמעותי והשקעה אמיתית בהון האנושי של פסגות. אבל ברור לנו, שבקצה המנהרה יש אור, ובסוף יהיה פה הסכם קיבוצי שישפר משמעותית את מצבם של כלל עובדי החברה, כי אין דרך אחרת להבטיח את המשך השגשוג של החברה הזאת".

השביתה בה פתחו אתמול עובדי מפעל חברת התרופות  קמהדע שליד קיבוץ בית קמה נכנסה הבוקר ליומה השני. השביתה החלה בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז בחברה בתחילת חודש יולי. הרקע לסכסוך נעוץ במבוי סתום וסחבת במו"מ להסכם קיבוצי חדש אשר יסדיר את תנאי העסקתם של למעלה מ-300 עובדי המפעל.

תוקפו של ההסכם הקיבוצי הקודם פקע בחודש ינואר השנה, ולמרות ניסיוניות נציגות העובדים לקדם את הדיונים ולהגיע לפתרון הסוגיות שבמחלוקת, הנהלת החברה תוקעת מקלות בגלגלי המו"מ ולא מאפשרת את קידומו באופן כן וענייני. מעבר לחוסר ההסכמות במהלך המו"מ על תנאי ההסכם החדש, הנהלת המפעל שמה לה למטרה לפגוע בהתארגנות ובוועד העובדים.

יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש, מסר: "עובדי קמהדע נחושים מתמיד במאבקם על תנאי העסקתם ועל שימור כוחם הארגוני. אנו מוכנים לחזור לשולחן הדיונים בכל רגע נתון, אך התנהלותה של הנהלת המפעל לא הותירה בידינו כל ברירה אלא לפתוח בשביתה על מנת להבטיח את פרנסתנו ועתידנו הכלכלי".