הוועד בבזק בינלאומי הכריז סכסוך עבודה: חושש לפרנסתם של 1,350 עובדים

ההסתדרות ועובדי בזק בינלאומי הכריזו אתמול (ראשון) על סכסוך עבודה בחברה. זאת על רקע החלטת משרד התקשורת לפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ספק אינטרנט לחברת האם "בזק" המופרטת , מהלך הצפוי לייתר את קיומה של החברה הבת.

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמןלביא נואמת בעת הפגנה (צילום: ועד עובדים)

"החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק", מסרה יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמןלביא." ההחלטה לאפשר למונופול בזק לשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלה כיום, לחברה בלתי רלוונטית. מכאן החשש המידי לסגירת החברה ולפיטורי עובדים. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה".

עוד הוסיפה ליברמןלביא, כי המהלך צפוי לדבריה לפגוע גם בציבור, שכן הוא יצמצם את מספר ספקי האינטרנט תוך חיסול כ-20 חברות קטנות בתחום וחיזוק הדואופול בין שתי חברות ענק: בזק והוט, על חשבון הצרכנים.

בהודעה ששלחה חברת האם בזק לבורסה בעקבות הכרזת סכסוך העבודה, נכתב כי הסכסוך הוא על רקע חשש ממשי של נציגות העובדים מפני סגירת החברה, פיטורי עובדים ושינוי בתנאי עבודתם כתוצאה מהשינויים החד צדדיים בשוק התקשורת. על פי ההודעה, העובדים דורשים מבזק בינלאומי ומבזק להימנע מצעדים חד צדדיים ולהיכנס למשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות העובדים על רקע השינויים. בשלב זה, ציינה בזק, אין בידיה או בידי בזק בינלאומי יכולת להעריך את המשמעויות הנגזרות מהכרזת סכסוך העבודה.