הוועדה העממית בכפר כנא החלה לבנות מחדש את הבית שנהרס על ידי השלטונות

עשרות מתושבי כפר כנא החלו אתמול (שני) בשעות אחר הצהריים לבנות מחדש את בית משפחת חטיב, שנהרס ביום ראשון בלילה בידי רשויות התכנון משום "שנבנה ללא היתר". זאת על פי החלטת הוועדה העממית ביישוב. על כך מוסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד". הבית נהרס בסמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר תחת אבטחה כבדה של כוחות משטרה. במקום התפתחו עימותים בין המשטרה לבין התושבים, שמחו על ההחלטה ופתחו אתמול בבוקר בשביתה. במהלך היום נרשמה תנועה דלילה ברחובות היישוב, שבו נהרג לפני כחמישה חודשים חיר אדין חמדאן מירי של שוטרים ובעקבות זאת אירעו מחאות המוניות.

במשך היום התרימו חברי הוועדה העממית כסף בכדי לסייע למשפחה שביתה נהרס, ורבים הגיעו כדי לסייע בבנייתו מחדש. בינתיים, הוקם בסמוך אוהל שבו תתגורר המשפחה עד שביתה ייבנה. ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) נשאר אף הוא ללון הלילה במאהל. בעל הבית, טארק חטיב, מסר ל"אל אתיחאד" כי בנה את ביתו לפני כשנתיים על אדמתו. חטיב, נשוי ואב לשישה ילדים. "פעלתי לקבלת היתרים. כעת, אחרי שהרסו לי את הבית, אין לנו לאן ללכת ואין לנו מקום לגור בו. אין לי ברירה, אלא לבנות את הבית מחדש. אבנה אותו אלף פעמים אם יכפו עליי לעשות זאת. אין לי מקום אחר לגור בו", הדגיש.

2015-04-14_195638

תושבי כפר כנא בונים מחדש את בית משפחת חטיב שנהרס (צילום: אל אתיחאד)

לדברי ערפאן חטיב, חבר מליאת המועצה וחבר בוועד העממי ביישוב וקרוב משפחה, "האבסורד הוא שהמדינה בונה כאן מעלינו אלפי יחידות דיור בשכונת הר יונה שבנצרתעילית, באדמות שנגזלו מתושבי כפר כנא, ולנו אסור לקנות שם דירות. יגורו שם אנשים שיגיעו מתל אביב, מבני ברק ומירושלים, וכאן, על אדמתנו, אסור לנו לבנות בתים". הוא הוסיף כי מאז 1995 לא עודכנה תכנית המתאר של היישוב. לדבריו, "לפני 20 שנה היו ביישוב פחות מ-15 אלף תושבים והיום מתגוררים במקום כ-25 אלף. אנחנו סובלים מכך שאין לנו תכנית מתאר ולזוגות צעירים אין איפה לגור. המצוקה קשה מאד והכל עומד לפני פיצוץ".