הוגש כתב אישום נגד נתניהו; ח"כ ג'בארין: אין לו מנדט לכל עסקה מדינית

כתב אישום הוגש בצהריים (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפרשות השחיתות כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. "בעקבות הודעת ראש הממשלה מהיום כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק", מסר. נתניהו משך הבוקר את בקשת החסינות שלו מהכנסת מפני העמדה לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, בתיקים 1000, 2000 ו-4000. עם משיכתה, לא יוכל ראש הממשלה לבקש פעם נוספת חסינות מפני העמדה לדין בפרשות אלה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיב הבוקר בריאיון ששודר בגלי צה"ל על משיכת בקשת החסינות של נתניהו ואמר: "הדרך למשפט סלולה, אין מופע יח"צ דיפלומטי בעולם שימנע ממנו לתת את הדין על שוחד, מרמה והפרת אמונים". לדברי ח"כ עודה "הוא כשל בניהול המדינה גם לפני שהיה צריך לנהל במקביל שלושה תיקים פליליים. רק תשאלו מורים ערבים, רופאים, משפחות שחיות מתחת לקו העוני, קורבנות של אלימות משטרתית ודור שלם שגדל ללא אופק כלכלי ושלום שרק מתרחק".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "ראש הממשלה המושחת והגרוע ביותר בתולדות ישראל נסוג מבקשת החסינות שניסה בדרכי הסתה ונכלוליות לקדם ומציג זאת כדאגה לאזרחים ולמדינה. נבל גמור". ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיף: "נתניהו הוא ראש הממשלה המכהן הראשון שנגדו יוגשו כתבי אישום חמורים בגין שוחד מרמה והפרת אמונים. במדינה מתוקנת נתניהו צריך להפסיק מיד את ביקורו בארה״ב. אין לו מנדט או סמכות לעסוק בתכניות מדיניות בטח עסקאות סיפוח במעמד צד אחד שמסוכנות לעתיד שני העמים". יצוין שהבוקר אישרה מליאת הכנסת את הקמת ועדת הכנסת, לאחר שנתניהו משך את בקשת החסינות. הוועדה צפויה לדון כעת בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ מהליכוד. 60 תמכו בהקמה ולא נרשמו מתנגדים או נמנעים.