ההרוג ה-67: עובד כבן 50 נהרג בנפילה מאתר בנייה בקריית ביאליק

ההרוג הראשון בתאונות עבודה בתש"ף הוא מתקין מזגנים תושב חיפה ששמו טרם נמסר לפרסום, כבן 50, שעבד באתר בנייה ברחוב קק"ל בקריית ביאליק. המשטרה בודקת נסיבות התאונה, ונציג משרד העבודה זומן. הוא ההרוג ה-67 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה. "בחניה האחורית של בניין המגורים שכב הפצוע כשהוא סובל מחבלת ראש קשה", סיפר חובש בכיר במד"א, משה אמסלם. "ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הוא היה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

המקום בו נפל אל מותו, הבוקר, מתקין המזגנים בקריית ביאליק (צילום: מד"א)

ד"ר הדס תגרי, העומדת בראש העמותה למאבק בתאונות עבודה, אמרה כי "בימים הספורים שחלפו מתחילת חודש אוקטובר והשנה העברית החדשה כבר נהרגו שני עובדים בתאונות עבודה, והביאו את המניין הכולל של ההרוגים מתחילת השנה האזרחית למספר הקטסטרופלי של לעומת 56 עובדים בפרק הזמן המקביל אשתקד". 

תגרי ציינה כי "עיקר העלייה התלולה במספר התאונות זו היא בענפי התעשייה, המסחר והשירותים. אנשי שירותים כגון טכנאי מזגנים, מסגרים, חשמלאים עובדים לעתים קרובות בתנאי גובה מסוכנים ביותר, אולם כמעט דבר לא נעשה על ידי המדינה כדי לאכוף הלכה למעשה הכשרה נאותה, פיקוח ואכיפה של תנאי הבטיחות הנדרשים, כדי למנוע תאונות אלה, שמספרן הולך ומאמיר".