ההרוג ה-47 בתאונות עבודה מתחילת השנה: פועל פלסטיני בן 32 תושב תרקומיא

פועל פלסטיני בן 32, עמר ג'מאל אלשלאלפה, נהרג הבוקר (שני) מנפילה מגובה באתר בנייה בשדרות מרילנד בראשון לציון. צוות מד"א שהגיע למקום, מצא אותו לא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו במקום. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה חשד לפיו מדובר בתאונת עבודה. בפועל, תושב תרקומיא בשטחים הפלסטינים הכבושים, הוא ההרוג ה-47 בתאונות עבודה, ה-25 באתרי הבנייה מתחילת השנה.

עמר ג'מאל אלשלאלפה שנהרג הבוקר בתאונת עבודה בראשון לציון (צילום: אל אתיחאד)

ד"ר הדס תגרי, המנהלת את הקבוצה למאבק בתאונות עבודה בתעשייה ובבניין, מסרה ש"בעת שכלל המערכות עוסקות רבות באי יישום תקן פיגומי הזקיפים החדש החשוב כשלעצמו רובן המכריע של תאונות הנפילה מגובה הקטלניות והקשות נגרמות בשל נפילה מגגות, מרפסות, לפירים ובורות, ומפיגומים זיזיים; רק הרחבת האחריות לבטיחות באתרי בנייה לכלל הגורמים השולטים בהתנהלותו, אכיפה מרתיעה כלפי הפרות בטיחות, הכשרה מקיפה והסברה מאסיבית יבטיחו מכלול של התנהלות בטיחותית באתרי הבנייה". יצוין שאשלאלפה הוא העובד השלישי שנהרג מתחילת החודש בתאונות עבודה.

כמו כן, פועל בן 22 נפגע הבוקר מחפץ כבד שנפל עליו באתר בנייה בשדרות לוי אשכול בתל אביב. מצבו מוגדר בינוני. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו עם חבלות בגפיים העליונות לבית החולים איכילוב בעיר. גם פועל בן 26 נפצע הבוקר באורח בינוני מנפילה מגובה באתר בנייה סמוך למחלף מסובים שליד רמת גן. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו עם חבלת חזה לבית החולים שיבא תל השומר.