ההרוג ה-36 בענף הבנייה: פועל נהרג בנפילה מגובה באתר ברעננה

פועל כבן 40 נפל מפיגום באתר בניה ברחוב קזן ברעננה ומותו נקבע במקום. זהו ההרוג ה-68 תאונות עבודה מאז תחילת 2019, וה-36 בענף הבניין. פראמדיק מגן דוד אדום, אלעד דרעי, סיפר: "הובילו אותנו לתוך אתר הבנייה שם ראינו גבר כבן 40 שוכב על הקרקע, סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של מספר קומות. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וסבל מחבלה רב מערכתית קשה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

הדס תגרי, מהקבוצה למאבק בתאונות בנייה ותעשייה, מסרה: "זוהי תאונת העבודה הקטלנית השלישית מתחילת חודש זה שהחל רק לפני עשרה ימיםבתחילת השבוע הודיע משרד העבודה והרווחה על כוונתו לתקן את תקנות הבטיחות בבנייה, כך שתורחב האחריות לבטיחות העובדים גם לבכירים בחברות היזמיות והקבלניות יש לקוות שצעד חיוני זה אכן יבשיל וייושם בהקדם האפשרי. לצד זאת, נדרש מנהל הבטיחות התעסוקתית לפתוח לאלתר קו חם לתלונות על הפרות בטיחות במקומות העבודה, שהעובדים והציבור יוכלו לפנות אליהם בבקשה להפעיל פיקוח על בטיחות".

על יחסה של ממשלת הימין לקטל בענף הבנייה מעידה הודעה שכתב בשבוע שעבר בטוויטר שר האוצר משה כחלון בשבחו של פרויקט הבנייה של רמי שבירו בגליל ים פרויקט שגבה את חייו של עובד בניין סיני לפני פחות מחודש ימים, ושלח למעצר את הקבלן האחראי. יצוין שמתחילת 2018 דווח על 11 תאונות עבודה באתרי שבירו, ושישה פועלים מתו באתרים של החברה ושל החברה הבת, "נאות שמיר", מתחילת השנה הנוכחית. במאי נהרגו ארבעה עובדים מקריסת מנוף בשכונת נאות שמיר ביבנה. המקרים עדיין נחקרים. כמו כן, בשנתיים וחצי האחרונות קיבלה החברה 17 צווי בטיחות בגלל ליקויים שונים באתרים בגליל ים, בפתח תקווה, בכפר ברא ועוד.